tisdag 20 oktober 2015

Inte sjuk men.....

har fortfarande ont i kroppen. När Jocke kom hem med en ny febertermometer i går tig jag tempen. Döm om min förvåning när jag hade 35,6 grader! Inte konstigt att jag fryser! Håller väl på att frysa ihjäl :-) I morse hade jag inte heller feber men det känns att jag har något i kroppen. Kanske är det så enkelt som att det är biverkningar av cellgifterna. Influensakänsla är ju en av biverkningarna. Jag har blivit så bortskämd med att må bra och vill verkligen inte må så här. Har jobbat idag iallafall och det kändes bra. Tiden bara flyger i väg på jobbet och jag tycker bara att jag hinner dit innan det är dags att åka hem.

Ikväll har jag boostat med mycket nyttig mat. Har ätit broccoli, vitkål, sparris, selleri mm och hinkat citronvatten! Gjorde oxå en drink på grönsaker fullproppad med massa nyttigheter! Hoppas vitaminerna ska göra sitt om det nu är nån förkyldning på gång.

Kram ❤️






4 kommentarer:

  1. What a team!
    N.Seals släng sig i väggen 😂
    Du briljerar som vanligt i det sammanhanget!
    -känns fin fint att ha dig både som chef å kollega:)
    Men jag vill ha dig vid god vigör, så jag får ta med lite hokuspokus från norrlands inland 😁
    Pöss

    SvaraRadera
  2. Jag borde säkert veta vem N. Seals är :-) men det gör jag inte :-/ Ska googla!
    Vad har ni gör hemligheter i norrland då? Kokar grodlår och maskar och andra läckerheter?? :-)
    Pöss på dig goa Pela ❤️

    SvaraRadera
  3. Louise-Marie21 oktober, 2015

    Vi har kuskat runt i buss i 6 dagar, bott på 5 olika hotell och besökt historiska platser. Ryggkotan, skinkan, låret och foten har vrålvärkt på em och kvällar. Har frågat mig själv 1000 ggr varför jag gav mig av på denna resa. Vi har sett många intressanta platser men hoppandet i och ur och skumpandet i bussen tär nåt förfärligt. Ska nu ligga still på samma hotell i 7 dgr och bara sola, bada och äta. Fasar för hemresan. På hitresan var var det supertrångt i planet och jag satt fast som i ett skruvstäd - rena totyrkammaren. Får jag ingen bot för min ryggvärk är det kanske slutrest för min del. Suck! Ska på hemresan på söndag be att få en rymligare plats i planet så jag kan sträcka ut benen lite mer. Fick behandlingar av båda mina sjukgymnaster veckan innan vi for och de sa att jag skulle klara resan bra. Hoppas sol, vila och bad får det intensiva dunkandet i kotan och att nerverna och musklerna i låret och foten lugnar ned sig. Den bränner som eld. Jag kan inte ha några kläder eller skor som sitter åt. Och jag bara sluddrar av alla morfintabletter. Tycker att jag inte får något vettigt sagt i mitt omtöcknade tillstånd. Det är bara skit med svensk folket! Men du har det mycket värre än jag så jag försöker stå ut. Vi får ta en dag i sänder. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att du inte kan njuta fullt ut av resan :-( och jag hoppas verkligen att du kommer kunna fortsätta resa! Vet ju att det är en stor del i ditt liv och något du älskar. Försök njut av sol och värme och ladda upp inför hemresan.
    kram ❤️

    SvaraRadera