torsdag 29 oktober 2015

Ont :-(

De senaste dagarna har jag haft riktiga hugg i levern. Det känns lite som håll, fast mer i huggform. Blir lite orolig över vad det är förstås. När jag hade bröstcancer och hade liknande smärtor sa min läkare att det är cellgifterna sim biter. Får väl hoppas att det är det nu med.....

Har även ont i bäckenet, svanskotan och bröstryggen. Sån där molande smärta som jag haft så många gånger förut, även innan jag blev sjuk. Det kan ju vara nåt helt annat än tumörerna som spökar. Värre är det i bröstryggen, då det hugger där på samma ställe som det gjorde när jag åkte in akut första gången. Skillnaden nu är intensiteten i dmärtan, den är inte i närheten nu mot då och det kommer i korta snabba intervaller, inte långkörare som då. Orolig blir jag ändå. Min läkare sa att jag har metastaser i ryggmärgskanalen vilja riskerar att börja trycka på nerver. Det var ju därför jag sttålades, för att förhindra detta. Nu blir jag orolig att dom har vuxit så att dom börjar trycka på :-(

Planeringen har varit att jag ska på ny röntgen i mitten av december. I förrgår fick jag dock en tid redan nästa vecka! Vet inte varför men det kan ha att göra med min begäran om Second opinion och att jag ville att röntgen ska vara klar innan. Först tänkte jag ringa min läkare för att säga att jag inte vill ta röntgen nu utan vill gå efter det vi kommit överens in. En anledning till det är att jag vill att cellgifterna ska hinna verka så mycket som möjligt innan jag ev tar ett uppehåll från dem. Men nu har jag ändrat mig! Jag kommer att åka på röntgen nästa vecka och få svar om ytterligare 2 veckor. Jag börjar få mer och mer ont och jag behöver få veta hur det ser ut där inne! Har jag ont för att tumörerna håller på att krympa, eller för att dom växer. Orkar inte vänta två månader på att få veta det!

Så återstår frågan hur jag ska göra med behandlingarna som är inplanerade innan jag går röntgensvar! Om resultatet är positivt kommer jag att göra uppehåll och det är kanske lika bra att sluta redan nu? Börjar tappa allt mer hår och börjar få nervskador i fingrar och tår. Om jag slutar nu tar kroppen mindre skada. Om röntgen visar negativa resultat är det ju bara att köra igång med cellisarna igen..... Hur mycket hinner det ställa till i kroppen, med spridning och tillväxt, på två veckor??? Åh vad det är svårt att fatta beslut ibland! Skulle önska att nån kunde tala om hur jag dka göra, men det funkar ju inte så. Det är som att göra val i blindo, har ingen aning om utfallet. Har några dagar på mig att bestämma mig, får väga för och emot och göra ett niga övervägande. Eller så drar jag lott! :-)

Nu ska jag göra lite nytta här hemma. Väntar kärt besök gånger 3 idag ❤️ Ha en bra dag och må så gott! ❤️

6 kommentarer:

  1. Jisses, å jag har svårt att välja mellan kvällstidningarna😕
    Men från min horisont sett så verkar de val du gjort fram tills nu varit verksamma och vettiga!
    Du verkar än dock besitta en god förmåga att sålla i all information och forskning och fakta som står till buds, så det verkar vara ett smart koncept.
    Du imponerar på mig:)
    -å då inte bara som one in the N.Seals team eller SWAT team, som du nu googlat på 😂
    Utan även som en kämpe på flera plan😚
    Ses på måndag å då kan jag sjunga för dig ha ha ha, bara för att få höra ditt galet sköna skratt 😂
    Njut av lite ledigt tills dess 😇
    Pöss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är helt outstanding min vän ❤️ Ja jag vet nu vad N Seals är :-) Ser fram mot sången! ❤️

      Radera
  2. ❤️ Fr Carmen

    SvaraRadera
  3. Så många val.... hoppas att du finner din väg. All kraft till dig. 💜💛💚/sofie

    SvaraRadera
  4. Tack ❤️ ❤️ ❤️

    SvaraRadera