måndag 19 oktober 2015

Fryyyyyser

Både igår och idag har jag frusit konstant. Vi eldade på ordentligt igår och hade 29 grader inbe, men jag huttrade ändå iklädd tjock tröja. Kände mig ändå pigg så tanken på att jag skulle vara sjuk föll mig aldrig in.

I morse gick jag upp 6:30 och gick ut på en promenad. Efter att ha kommut hem igen och hamnat i soffan innan det var dags att åka till jobbet, började jag känna mig extremt trött och "mosig". Under dagen på jobbet har jag varit stelfrusen och på em blev jag rödblossig i ansiktet. Det hugger i musklerna i hela kroppen. Känns som att jag har feber :-( Termometern är tradig så jag kan inte kolla förrän Jocke kommer hem med en ny. Vet att jag måste ringa avdelningen om jag har feber, rädd för att dom ska säga att jag ska komma in..... Kan vara de vita blodkropparna som spökar.... Ja, jag lever på hoppet en stund till :-)

I helgen har jag fuskat med både mat och vin :-/ Drack vin i lördags och käkade hamburgare igår när bror min och hans familj var och hälsade på. Åt inga snabba kolhydrater men kött och ägg..... Magen mår inte så bra idag. Nä nu ska jag ta i med hårdhandskarna ett tag igen vad gäller kosten. Det blir lätt att fuska lite för mycket ibland.

I dag blir det nog vitkålssallad till middag. Kanske sparrissoppa om jag orkar!

Ha en trevlig kväll! ❤️ ❤️ ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar