fredag 16 oktober 2015

Behandling idag

Det kändes motigt, mer än vanligt motigt att åka till behandlingen idag. Kanske för att jag mådde så dåligt efteråt sist? Eller kanske för att jag egentligen inte vill det här! Att jag läste senast i går att bäst framgång av alternativa metoder får man om man avstår cellgifter och strålning helt. Men jag har ju bestämt att ta åtminstone den jär kuren på 9 doser, så 7 återstår!

Hur som, här är jag nu. Nytt för den här gången är att jag fick premedicinera hemma med kortison och allergimedicin. Tog dessa enligt ordination en timme innan jag skulle vara på sjukhuset. Som vanligt fick jag först koksaltlösning i dropp och "kors i etaket" så fick dom blodretur i venpirten! Det innebar att jag slapp aktilys för att lösa upp det dom hindrar blodet att komma in i slangen, och det besparade mig två timmar på sjukhuset! :-)

När dom satte igång cellgifterna fick jag en reaktion efter några minuter. Fick hosta och sen svårt att andas. Dom fick stänga av droppet en stund och satte sen på det i saktare takt. Jag blir fundersam, ännu mer fundersam på vad jag utsätter min kropp för! Jag får så starka gifter att jag måste få mediciner för att inte få livshotande biverkningar. Ändå reagerar kroppen på det som sprutas in och hela kroppen med alla organ och immunsystem sätts ur spel......usch, det är svårt att inte överväga att inte utsätta kroppen för detta!

Nu ska jag ta lite egentid och njuta av vad naturen har att ge runt i kring mig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar