söndag 29 april 2018

Kärt besök

I dag fick vi besök av brorsan, Kajsa, pappa och några av mina kusiner. Linda och jag har inte setts på 7 år , så det är ett tag sen.  Det var riktigt roligt att träffa henne och höra lite om hennes liv och vardag ♥️. Det skulle vara så roligt att åka och hälsa på henne och hennes familj. De bor i Trelleborg så man åker inte gärna bara över dagen. Frågan är om det ens är möjligt? Jag tänker på droppen som ska i och ur. Själva tillvägagångssättet är en sak, det kan jag nog lära mig själv men själva näringen får inte vara äldre än 24 timmar när den intas, så jag kan ju inte ta med mig ett gäng påsar. Ska kolla med sköterskan om det vid tillfälle. Vore så kul att åka dit. Och ja, det gäller ju överallt! Om vi ska kunna lämna hemmet mer än ett dygn behöver det ju finnas en lösning, annars blir vi här. 

Martin, min kusin, hand fru Linda och kusin Linda. Inget bra kort då det inte syns hur de ser ut 🙁. Men de fick iallafall vara med på bild, det är mer än både pappa, Conny, Kajsa och Jocke blev 😳.
Vi hade en trevlig och mysig dag. Det var jättehärligt att få ha dem här några timmar. Vi ses sällan, då vi bor långt ifrån varann. Nu fylldes det på i positiva energiförrådet 😊. ♥️♥️♥️

3 kommentarer:

  1. Vad trevligt och energi givande. Min bästa vän hade sommarstuga i Skåne. Se kunde ordna att hon fick cytostatika behandling där när hon var på semester. Jag är övertygad om att man kan ordna så att du får näringstillskott i Trelleborg. Allt går att ordna. Trevlig valborg Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pratade med sköterskan i går och hon sa i princip samma sak. Det går säkert att ordna bara jsg har god framförhållning.
      Önskar dig med en trevlig valborg. Kram

      Radera
  2. Trevligt ni verkar haft det. Tror säkert du kan åka till Trelleborg. Du verkar alltmer stabil i hälsotillståndet och när det blir läge så löser din vårdgivare det.//Kram Ullis

    SvaraRadera