lördag 7 april 2018

Haldol, NEJ TACK

Igår kväll hostade jag och kräktes en hel det. Ssk frågade om jag bille illamåendetablett. Först tackade jag nej då var hostan som gjorde att jag kräktes men till slut gav jag med mig. Jag fick en injektion i låret och efteråt frågade jag vad jag fick. Under de här veckorna har det varit två preparat dom varvar varav den ena inte funkar nåt bra, därav frågan. Nu svarade ssk att jag fått Haldol! En psykofarmaka man ger till dementa, schitzofrena och personer med svåra beteendestörningar! Ssk sa att man även ger det mot illamående och kräkningar ibland.

Inatt fick jag en fruktansvärd klåda i båda händerna. Svullnade även upp i dem och fick fläckar på benen som kliade. Det var ett helvete rent ut sagt. Aldrig mer!

Ska sova nån minut nu innan jag får besök ❤️

3 kommentarer:

  1. Trist, Haldol i låg dos brukar annars vara bra mot illamående och är vanligt att använda. Förstår att du vänder dig mot namnet på läkemedlet men det behöver inte vara sämre för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finna andra medel som är bra mot illamående och jsg hellre dem än Haldol.

      Radera
  2. Fy, nej, Haldol är ingen rolig medicin. Men är det någon doktor som förklarat varför du har en så långvarig slemmig hosta och vad kan göras åt den? Just nu verkar det att det är besvärligaste du har! Hoppas hoppas du blir åthjälpt och kan åka hem nästa vecka. Stor stödjande kram från mig!❤🙏

    SvaraRadera