söndag 1 april 2018

Sammanfattning sen senast

I torsdags fm kom ambulansen och hämtade mig för transport till Sala och allt gick bra.

Det har inte blivit nåt skriver de senaste dagarna då all energi gått åt till annat. Sorry för det. Jag vet att flera blir fundersamma när det inte skrivits pågar dagar. Hoppas jag får tillbaks lite energi snart, både till det och annat. Det var skönt att komma till Sala. Det är iallafall närmare Emelie och Jocke men blir ju längre till de andra. Det är dock nära stationen så det en klar fördel. Ja, man Kan inte få allt. Jag minns inte om jag har skrivit om att jag börjat få hallucinationer, minns fel saker osv? Har varit rädd att säga något om det då jag är rädd att sänker dosen. Och mycket riktigt, första sköterskan jag sa något till undrade direkt om hon skulle prata med läkaren om att sänka dosen 😳  Men hon gav sig ganska snabbt i den diskussionen.

Jag har ökat ont i kotorna, från bröstryggen och ner till svanskotan. Har även en trög och slemmig hosta som gör mig GALEN! Det är trög mage och smärtan i magen som är jobbigast. Ibland tappar jag andan och får varesig in eller ut luft. Då går pulsen högt kan jag lova 😊

Dagarna som gått känns lite diffusa. Allt känns som i ett töcken och det känns som att jag stått bredvid och tittat på. Men tittat på vad då?  😘❤️😊

Kram

13 kommentarer:

  1. Skönt att höra från dig och att du fått komma till Sala men mitt hjärta blöder för dig. Skitsjukdom!

    Många kramar ♥️
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Birgitta och många kramar till dig ❤️❤️❤️

      Radera
  2. Vad skönt att du är närmare hemmet. Viktigt att familjen kan träffas på ett lätt sätt. Jag hoppas så innerligt att du blir mer stabil och får komma hem, då kan hemsjukvården hjälpa dig. Förstår att det är jätte jobbigt med hostan och slemmet, kan man inte suga bort slemmet? Bra att du får rejält med smärtlindring, men en bieffekt kan ju vara hallucinationer mm. Men då vet du ju också varför de uppkommer! Kan du vara uppe något? Viktigt för att få hjälp med slemmet i luftvägarna. Det var skönt att höra från dig !! Jag förstår också att du måste lägga energi på annat än att skriva här. Vi hörs snart igen! Varm kram Annika 😘🌼☀️🤗

    SvaraRadera
  3. Känns bra att höra något från dig men trist att du har det så jobbigt. Förstår att du får ont i kroppen när du har svårt att röra dig. Hoppas du kunnat umgås med dina nära och kära i påsk och att du snart kan få komma hem.//Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Ja att få tid med nära och kära är den bästa medicinen ♥️.

    SvaraRadera
  5. Kära Carina! Du är i mina tankar! Så tufft det har blivit för dig vännen! Hoppas fortfarande på god lindring och ytterligare bättring trots allt så att du kan komma hem för att känna tryggheten och kärleken av dina nära och kära. Vi är många som följer dig och beundrar din inre styka och mod. Du är fantastisk att du orkar dela med oss av din resa och kamp mot sjukdomen. Dina kunskaper och erfarenheter på bloggen betyder mycket för andra ska du veta. Du är en riktig kämpe ������. Har varit hos Gerda som beffiner sig i liknande situation. Idag på Påsafton tänder jag ett ljus för hopp, tro och kärlek för dig! Känn dig omgiven av goda krafter och rent förtoende till bärande kraft. Många styrkekramar från Aleksandra.

    SvaraRadera
  6. Kära Carina! Du är i mina tankar! Så tufft det har blivit för dig vännen! Hoppas fortfarande på god lindring och ytterligare bättring trotts allt så att du kan komma hem för att känna tryggheten och kärleken av dina nära och kära. Vi är många som följer dig och beundrar din inre styka och mod. Du är fantastisk att du orkar dela med oss av din resa och kamp mot sjukdomen. Dina kunskaper och erfarenheter i dina anteckningar betyder mycket för andra ska du veta. Du är en riktig kämpe ������. Har varit hos Gerda som beffiner sig i liknande situation. Idag på Påsafton tänder jag ett ljus för hopp, tro och kärlek för dig! Känn dig omgiven av goda krafter och rent förtoende till bärande kraft. Många styrkekramar från Aleksandra.

    SvaraRadera
  7. Styrkekram i allt det jobbiga.💖/sofie

    SvaraRadera
  8. Det gör väl inget att du hallucinerar bara det inte är sånt som ger dej oro/ångest. Hellre lite flummig än smärta! Värre biverkning är då förstås förstoppningen och påverkan på luftvägar, det sega slemmet blir inte bättre av narkotikan...se till att de vätskar dej ordentligt! Om du inte orkar vara upp så försök åtminstone ha huvudändan ordentligt höjd regelbundet så att du får andas ordentligt. Hoppas du får krafter till att ta dej hem till familjen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du har så rätt 😊❤️❤️❤️

      Radera