söndag 22 april 2018

Peg-krångel

Pegen vill inte funka riktigt som den ska. Igår när ah-teamet var här var det stop i den men det fick hon bort. Fick det att rinna på bra igen men så avtog flödet..... i morse när jag vaknade mådde jag illa och kräktes. Inte mycket men ändå. Det tyder på Peg-krångel 😞. Jocke la om och jag har tagit extra morgin. Har ont även idag, fast inte fullt lika illa som igår. Tänkte att jag skulle kurera mig nu tills teamet kommer och ger mig betapred, då mår jag lite bättre av den.

Idag blir en besöksdag 😊. Pappa, brorsan och Kajsa, Helen och Sandra med familj kommer på EM en stund. ♥️♥️♥️

2 kommentarer:

  1. En fråga. Hur funkar en Peg? Kan du äta vanlig mat? Du verkar ha det kämpigt. Tänker på dig.

    SvaraRadera
  2. Det är en slang som är införd i magsäcken och som på utsidan leder in i en påse. Det jag äter och dricker går direkt ner i magsäcken och vidare ner i påsen. En mycket liten del går ner i tarmarna och där har jag stopp någonstans på vägen. Därför kan jag bara äta flytande kost.
    Det som är kämpigt är att pegen inte hållet tätt och att det liksom blir stopp i slangen.
    Kram

    SvaraRadera