fredag 6 april 2018

Ingen hemgång i sikte

Det har varit prat fram och tillbaks med läkaren om hemgång eller ej och det har berott på provsvar. De har legat dåligt, både albumin och Hb. Nu har jag fått 3 påsar blod men kan inte påstå att jag tycker det hjälper. Vad gäller albumin vet jag bara att jag ligger på tok för lågt och det kan man inte göra för länge. Hur länge som är för länge får jag inget svar på. Nya prover togs i morse och svar kommer på eftermiddagen. Hem kommer jag inte idag oavsett vad provsvaren visar men ger ju en hint om vart jag är och vart jag är på väg.

Nu ska jag sova en stund och hoppas må bättre när jag vaknar.
Ha en bra dag ♥️



8 kommentarer:

  1. Åh,Carina - det är grymt! Som det måste tära!Mentalt! Du måste få komma hem snart! Tänker på dig!
    Kram kram 💜 💜 💜

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tär samtidigt som jag mår så dåligt så det är tveksamt om jag skulle uppskatta hemgång just nu. Det är lite tveaktigt.... kram ❤️

      Radera
  2. Förstår att du längtar hem Carina men bra att vårdgivaren gör vad dom kan för att du ska vara i bra skick. Hur har du det med smärta, illamående och kräkningar? Bättre hoppas jag. Här i Norrköping snöar det nu! Känner mig lurad! Tycker jag har blivit lovad sol och vårvärme. Är jag kanske tom kränkt?//Kram Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Illamåendet är ok men jag kräks av den förbannade hostan. Smärtan är under kontroll med morfin och plåster. Då blev nog jag också lurad och kränkt för det vräkte ner snö hela förmiddagen här i Sala 😊. Kram ♥️

      Radera
    2. Bra att illamåendet och smärtan är bättre. Illa med hostan. Idag är vädret bättre. Är i sommarstugan och njuter. Utmattad efter att tvingats installers en ny TV. Hoppas du har det bra.//Kram Ullis.

      Radera
  3. Jag håller tummarna att värden är bra så du får komma hem.🌷🌷
    / Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir ingen hemgång förrän nästa vecka hur som helst.
      Kram ❤️❤️❤️

      Radera
  4. Det finns albumin i droppform, heter Albunorm. Kan det vara alternativ för dig?

    SvaraRadera