tisdag 3 april 2018

Jämna plågor

Varje dag är den andra mer lik. Det är lite olika besök som förgyller tillvaron och det är alltid lika trevligt att prata bort en stund. Jag tar höga doser morfin (enligt läkaren) men jag uthärdar inte smärtan annars. Och jag har ännu inte kommit upp i ordinerad dos ännu så det finns ännu marginal.
Läkaren kom på fm och pratade kring hemgång, att det kan bli möjligt inom mågra dagar om allt fungerar. Hon trodde hon kunde avsluta penicillinet i morgon och sen är det egentligen bara en fråga om när..... 😊

Sköterskan var här för att höja grunddosen på morfinet. Det verkar som att läkaren har insett att hon måste ge med sig. Jag tar ju inte det här för att det är kul på något sätt, då finns det 100 andra sätt jag skulle föredra då 😊. Det var flera saker hon sa under mötet som fick mig att känna så, att hon behöver.

Nu känner jag att jag börjar bli lite susig och behöver sova upen stund......
Natti natti 💞

8 kommentarer:

  1. Vad skönt att de talar om hemgång. Har du morfinpump? Det är väl ingen som bör ifrågasätta ditt behov av medicin och smärtlindring?! Vad skönt om du kan komma hem och sitta i solen lite grann. Kram Annika.

    SvaraRadera
  2. Usch o fy så mycket du går igenom vännen. Det gör ont i hjärtat att tänka på det. Unnar dig verkligen lugn och ro och att du får komma hem och må så bra som det bara går.
    Du är så otrolig som delar med dig av din "resa".
    Varm stor kram till dig från mig.
    /Kia

    SvaraRadera
  3. Heja dej Carina. Nu är du snart hemma får vi tro. Kan tänka att din läkare är rädd att din andning ska påverkad alltför negativt om Morfindosen ökas. Du har ju haft lite svårt med andningen? Håller tummarna att du får fungerande smärtlindring.//Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Klart att du ska ha all smärtlindring som går att få! Fattas bara! Må du nu snart få komma hem och ha det lite gott i trygg och go miljö!
    Kram på dig 💜 💜 💜

    SvaraRadera