fredag 20 april 2018

Hem ljuva hem

Kl 11 åkte vi ifrån sjukhuset, efter att allt var fixat och klart. Jag vet inte om dom tyckte att det var lika skönt att slippa mig som jag tyckte det var att slippa dem. Jag kände mig riktigt less och lite irriterad på personal men det handlade nog egentligen inte alls om dem utan om situationen.
Jocke hade gjort fint hemma, städat inne och förberett på altanen så att vi kunde sitta ute i solen. Jocke hade lite att pula med här hemma och jag fick besök av faster Sussi ❤️ Fick ett par timmars prat och mys med henne, sen dök ah-teamet upp. De hade med sig en hel del material som vi behöver göra plats för, så lite av en sjukvårdsinrättning blir det här 😊.

Helen och Daniel dök upp på eftermiddagen. Danne åker hem till Stensund idag ❤️. Känns bra att ha fått träffa honom så mycket den här veckan, när jag vet att det nu blir mer sällan igen. Men hur som helst har det varit så mysigt att ha träffat alla barnen lite mer än jag brukar ♥️♥️♥️

På kvällen bäddade vi ner oss i soffan. Jag har fått låna ett underlag, som nån kombination mellan tjockt täcke och madrass, att ha i soffan. Superskönt att ligga på, verkligen 😊. Sov hels natten i soffan och vaknade 8:30! Hade vaknat med ett halvt öga kl 05 men gick inte upp.
Ah-teamet kom vid 10 och fixade omläggning, dropp och mediciner. Sen åkte vi till Angelica och Roger en liten stund och drack kaffe. Sen tog alla krafter slut 😩. Det var som att dra ur kontakten.
Det är nog så att jag vill mer än kroppen orkar. Vill så mycket, vill kunna klara saker själv osv men kroppen spjärnar emot. Det är nog klokast att ta det lugnt så att det inte blir bakslag. Det orkar vi inte med nu.

Kraschade i soffan när vi kom hem. Jocke hjälpte mig att lägga om pegen då den läckte. Tror han fick till det riktigt bra 😊.

Nu väntar vi hem Emelie! Hon har varit borta hela veckan då hon haft prao på Helens skola. Ska bli så skönt och mysigt att få vara med henne igen. ♥️♥️♥️

4 kommentarer:

  1. Förstår att det är skönt att vara hemma men du får nog ta det lite lugnt i början. Bra med hjälp av AH teamet. Njut och lev i nuet, det försöker jag göra.//Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Härligt tjejen!

    SvaraRadera