fredag 27 april 2018

Börjar med Faslodex

I natt har jag sovit bra! Haft lite ont i kroppen men det har inte varit så farligt. När jag skulle upp i morse kändes det dock betydligt värre! Har jätteont i ländrygg, axlar, höfter, skuldror.... ja nästan i hela kroppen. Har tagit extra mediciner men det hjälper inte nämnvärt 😩.

Teamet var här och skötte sina morgonrutiner. Allt gick bra och hon skulle även ge mig de nya sprutorna för antihormonbehandling. Dessa ska ges intramuskulärt och Birgit lyckades skrämma upp mig ordentligt. Det visade sig att det inte alls är så farligt, så det var ju skönt. Det  kändes knappt.

Smärtorna i kroppen håller i dig. Det är svintungt. Nu har jag höga doser morfin som jag inte känner mig så bekväm med. Vill försöka trappa ner dosen men vet inte om det är så smart. Märker att jag får jätteont om det går för långt mellan medicinerna och då är det svårt att komma ner till en bra eller
Acceptabel smärtnivå. Det är svårt det där. Jag är rädd att läkemedlen bryter ner organ och funktioner samtidigt är det väl inte annat att vänta. Smärtan gör mig också loj, passiv och lite nere. Jag får en annan livskvalitet när jag tar dem.  Jag orkar och vill mer när jag tar medicinen, så egentligen vet jag inte varför jag tvekar 😏



6 kommentarer:

  1. Ta din medicin. Välj livskvalitet. Kram Annika.

    SvaraRadera
  2. Morfin bryter inte ner organ, påverkar bara andningscentrumet vid överdosering och kombination med vissa andra läkemedel. Starka smärtor är farligare för både kroppen och psyket. Har du fått blodprovsresultat?

    SvaraRadera
  3. Ja det har jag fått med varierat resultat. Hb ligger nästan normalt, crp ligger betydligt lägre nu, 55), albuminet har stigit. Ligger för högt på en sorts vita blodkroppar. Mina levervärden är dock höga och ganska mycket på vissa värden. Det kan så klart vara sjukdomen i sig som påverkar levern.

    SvaraRadera
  4. Vad säger läkaren om proverna och vad föreslår hon?

    SvaraRadera
  5. Jag har inte pratat med läkaren om provsvaren. Det blir nästa vecka. Jag vet ju inte riktigt vad levervärderna innebär. Det kanske inte är någon fara. Kram ❤️

    SvaraRadera