tisdag 24 april 2018

Kvinnokliniken idag

Pegen fortsatte krångla igår kväll och i natt. Det har läckt och jäklats och jag har fått jätteont i huden runt pegen. Bukvätska som fräter.
Direkt jag vaknade ringde jag kvinnokliniken och fick tag i Kaj. Jag fick komma till honom under förmiddagen. Ah-teamet kom och kopplade bort mina dropp och sen åkte vi.

Kaj fixade pegen på några sekunder! Slangen satt alldeles för långt ut och när han ruckat den i rätt läge fungerade den igen! Fast vi har också justerat slangen utan såna framgångar. Det handlar mycket om att våga dra och pressa på slangen, vilket är nog så svårt då jag har då ont i huden runt om. Fick instruktioner och tips på material för att läka huden.
Kaj gjorde även rent pegen genom att borsta den med något som såg ut som en piprensare. Även med den behöver man våga vara lite handfast och inte smådutta. Ja Kaj fick ordning på allting och har gett instruktioner kring hur vi ska göra.

När jag var på kvinnokliniken fick jag ligga på en tvårumssal. Tjejen som låg bredvid mig hörde ju varför jag var där och hon berättade att även hon hade en Peg, som hade krånglat precis som min, på sammasätt. Ju mer vi pratade desto mer slående blev det hur lika vår situation är. Jag fick många tips och idéer om skötsel och material och vi böt kontaktuppgifter. Jag kommer säkerligen vända mig till henne och be om råd 😊. Anna, som hon heter, har haft Peg i två år men den har krånglat fram tills för några månader sen. Anna gav råd kring hur påsen kan fästas så att man kan vara bland folk.

Helt klart var det inte slumpen som gjorde att jag hamnade i sängen bredvid Anna idag. Det gav nästan mer än att få pegen att fungera 😂. Jag känner mig verkligen nöjd!

8 kommentarer:

  1. Du ser! Sådana där fantastiska sammanträffanden!! Så bra. Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt när det går åt rätt håll 😊 kram

      Radera
  2. Det var säkert meningen att du skulle träffa Anna, ibland faller saker på plats utan att vi planerat det.

    SvaraRadera
  3. Bra att du fått hjälp. Nu får vi hoppas det håller så du får lugnt hemma.//Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Underbart med sådana sammanträffande!!!Anna kände nog lika som du.
    Nu får vi hoppas att Peg-fan håller sig lugnt och fin så du kan njuta utan sådant krångel hemma.
    Kramar vännen
    /Kia

    SvaraRadera
  5. Tack, och kram till dig med Kia ♥️♥️♥️

    SvaraRadera