torsdag 26 april 2018

Mår bättre

I natt har jag sovit jättebra! Inte vaknat en enda gång och när jag vaknade mådde jag ganska bra. Ah-teamet kom inte förrän vid 11:30 idag men jag låg heller inte i sjön. Böt nålen i porten idag och hade hoppats på att det skulle gå att ta prover i den, men det gick inte 🙁.

Angelica och Roger kom och drack lite kaffe på dan och på em kom Helen ♥️. Hon hjälpte Jocke att göra rent fönstren i uterummet. Så snällt 🙏.

Teamet tycker att jag ser betydligt piggare ut idag än vad jag gjorde i måndags. Jag minns inte exakt hur hon beskrev mig men det var typ ”urlakad sill”. Nu har jag fått en annan friskare lyster! Det låter kul att höra och det ska bli riktigt spännande att se vad provsvaren visar. Tänk om även dem kunde se bättre ut, vad glad jag skulle bli!

Jag känner själv att jag fått mer energi och kraft. Jag har fruktansvärt ont och har svårt att gå, men när jag tar ordentligt med smärtstillande fungerar det bättre och jag kan så gott som gå själv, till och med upp för trappstegen i uterummet 😊. Jag kan ju börja jobba snart om det fortsätter i den här takten 😂. Skämt å sido..... jag är så tacksam över att jag har såna här dagar ibland så att jag kan samla lite kraft. Det har varit så mycket motgångar, elände och jäkelskap så lite positiva inslag i vardagen välkomnas varmt. Men det är märkligt hur perspektiven ändras. Vad man uppskattar och blir glad och tacksam för. ”Jag kan dricka vatten, jag kan nästan gå helt själv, jag kan ta mig upp och ner från trappen”. Ja det är mycket mer men områdena har definitivt ändrat karaktär om jag säger så 😊.

Just nu är jag bara glad och tacksam över att jag får vara med. Visst är det mycket jag önskar att jag skulle kunna göra. Som att resa utomlands, hitta på roliga saker, som att utnyttja de fina presenterna jag fick när jag fyllde 50. Så blir det inte och jag tycker såklart att det är jättetråkigt. Men det mest elimentära är ändå att bara få vara med, vara med här och nu. Jag har ingen aning om hur länge det kan tänkas dröja så det bästa är att ta vara på varje dag som om den vore den sista.

11 kommentarer:

  1. Så underbart fint att läsa. Hoppas att värdena ger samma bild som du upplever. Ja, människan är otrolig på att ställa om och anpassa sig till nya förhållanden och förutsättningar. Det är stort att vara människa!! Nu hoppas jag på fina, soliga och njutbara dagar för dig och din familj. Varm kram Annika ☀️🌻💕😘

    SvaraRadera
  2. Härligt att du känner dig lite piggare och starkare. Får tro att det håller i sig. Blir intressant att se proverna! Du har väl ont i kroppen pga inaktivitet också kan jag tänka mig. Kan bli bättre om du förmår att vara uppe och röra på dig lite mer. Hoppas du får må bra även idag.//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog en kombination av olika saker som gör att jag får ont. Uppe och rör på mig är jag, en hel del faktiskt. Kram

      Radera
    2. Bra Carina att du kan röra på dig. Det är viktigt för välbefinnandet.//Ullis

      Radera
  3. Av hela mitt hjärta önskar jag dig många många bra dagar!! 💚💙💜/sofie

    SvaraRadera
  4. Kära Carina, din kroppen lever, huvudet hänger med, din älskade familj är runt omkring dig - vad kan vara viktigare än det?! Carpe diem! 💟💟💟

    SvaraRadera
  5. Jag har läst din blogg rätt så länge nu och jag märker, hur jag ändrar min inställning till livet. Mindre gnäll över småsaker här hemma även om tålamodet tryter mellan varven... Du är en inspirationskälla till fler än mig tror jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för de orden Maud. Kram <3

      Radera