tisdag 24 januari 2017

Trött och lite vissen

Senaste tiden har jag varit så trött, så även idag. På mornarna är kroppen som bly men jag piggnar till efter lite kaffe. Var ut och tog en promenad i solen och det var jätteskönt. Knatade på i rejält tempo och fick upp ångan rejält. Drack kaffe ute i solen sen och hade önskat att vi hade mer sol på tomten så att jag hade kunnat suttit kvar längre! Jättehärligt var det iallafall!

Jag hade lagt ut i en FB-grupp om beskedet från läkaren igår. Fick jättemånga positiva kommentarer och uppmuntrande ord, förutom från en kille som menade att det inte var konstigt att tumörer krymper av cellgifter och att de sen kommer tillbaks immuna mot behandling! En så jäkla onödig kommentar, som fick mig helt ur balans resten av dagen och det sitter i än. Känner mig ledsen och nedslagen. Tänker mycket på att det faktiskt kan vara precis så! Han är långt ifrån ensam om den uppfattningen och många inom alternativmedicin menar att det är så det är för de flesta, att cellgifter gör tumörer resistenta för behandling och till och med i sig orsakar cancer. Jag är påverkad av det påståendet och det är en stor anledning till att jag inte vill ta cellgifter. Det är möjligt att det faktiskt är så. Det är till och med troligt att det är så. Men det var en jäkligt onödig kommentar i det sammanhanget. Men det är så det är i de hör grupperna. Vissa skräder inte orden och drar sig heller inte för att direkt avråda folk från att ta emot behandling av traditionell sjukvård. De anser sig sitta inne med sanningar och VET så mycket. De tar ett jäkla stort ansvar när de utger sig för att veta då mycket och råda folk till hur de ska välja behandling! Nä fy, jag kanske ska gå ur alla de här grupperna istället. Men det är jäkligt mycket bra folk också och många är duktiga, kunniga, seriösa och nyanserade! Har haft så mycket stöd av flera människor som har egna erfarenheter!

Jag måste bara berätta om en tjej som skrev till mig här om dagen! Hon tog kontakt med mig i somras angående att hennes mamma var svårt sjuk i cancer. Hon hade lite frågor kring alternativmedicin och undrade hur jag gjort osv. Hennes mamma var mycket svårt sjuk och hade legat inlagd länge och kunde inte ens gå själv. Jag svarade så gott jag kunde. Nu tog tjejen kontakt med mig igen och berättade att hennes mamma har blivit så mycket bättre och är mer eller mindre återställd! Hennes värden och cancermarkörer är på normalnivå igen! Hon har fått både cellgifter och använt sig lite av alternativmedicin. Tjejen, alltså dottern, ville delge mig sin mammas story för att ge mig hopp och uppmuntran! Hur gulligt och omtänksamt är inte det! ❤


Ja det finns änglar och så finns det andra.....

I morgon är en ny dag. Jag ska fylla den med så mycket gott och positivt jag bara kan!

Nu blir det Kalla fakta innan sängen kallar! Ha det bäst ❤

2 kommentarer:

  1. Förstår att du varit trött i väntan på röntgenbesked, det ger ju otrolig stress. Sen blir man ofta jättetrött när man fått besked, spelar ingen roll om det är positivt eller negativt är min erfarenhet. Hopps du blir piggare.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Tack, känner mig faktiskt lite piggare idag 😊

    SvaraRadera