söndag 29 januari 2017

En lugn och skön söndag

Jag gick och la mig vid 23 igår och vaknade kl 9 i morse! Hade sovit i mer än nio timmar. Det var riktigt, riktigt skönt. Har varit pigg hela dan men har tagit det ganska lugnt. Har gjort C-vitamin, kokat fisksoppa, lagat köttfärssås och har mixat grönsaker till att göra smoothies. Var till Sala och handlade också.....så lite har jag pysslat med.

Jocke är hemma från Vemdalen så nu är ställningarna återställda här hemma. Han har haft en bra helg även om skidåkningen inte varit så bra på grund av isiga backar. Det har väl varit skönt att få komma iväg bara, göra något annat och bara vara ett grabbgäng. Kan tro att dom haft kul 😊

Jag törs knappt säga det men magen stökar igen. Blir galen på det här. Om jag visste om det är vätska eller tarmarna som spökar! I morgon har jag telefontid med min onkologläkare. Måste lämna besked om behandling då men har ännu inte bestämt mig helt. Men det lutar mot en kur till. Om vi ska komma iväg på nån resa utan att vara orolig för magen lär jag ta en behandlingsvända till. Det är nio doser. Jag har ju varit ganska pigg och mått skapligt bra hittills och hoppas att en vända till inte ska bryta ner kroppen allt för mycket. Men som sagt, jag har inte bestämt mig till hundra.

Har fått rådet att söka vård i Finland då det finns en klinik som ska vara mycket framstående och man ska kunna få ersättning för alla kostnader från försäkringskassan. Tydligen kan jag becom en second opinion där om jag vill. Ska ta reda på lite mer om deras behandlingar så att jag vet vad de har att erbjuda.

God natt o h sov så gott ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar