tisdag 10 januari 2017

Armstatus och ingefära

Natten som var hade jag hög feber och så även när jag vaknade. Knaprade alvedon för att kunna existera över huvudtaget, mådde verkligen pyton. Med alvedon och Ipren mådde jag betydligt bättre på dan. Fick besök av en barndomsvän, Jenny, på eftermiddag. Vi hade en trevlig och mysig pratstund  och det var riktigt roligt att träffa henne igen, det var länge sen. 

Iförrgår, när jag förstog att jag hade rosfeber i armen la jag på ett omslag med färskriven ingegära. Det eldade som bara den på armen och i går kväll upptäckte jag att där ingefäran legat var området på huden opåverkat, vitt och svalt! Övriga armen var varm och röd! Helt otroligt vilka egenskaper ingefära har! Kanske ska börja lägga ingefära över tumörerna......

Idag vaknade jag utan feber så nu har penicillinet börjat gjort sitt jobb. Skönt! Ska på röntgen idag, det känns lite drygt för jag skulle helst bara ta det lugnt och vila idag. Men det känns som att det är nödvändigt att åka dit ändå så att jag får veta hur det ser ut. 

Ni får ha en bra dag allihop! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar