tisdag 10 januari 2017

Röntgen

Nu är bilderna tagna och allt gick bra så här långt.  Jag sa till sköterskan att jag har önskemål om att måtten på alla tumörer ska framgå och att dom inte utelämnar någon tumör som de gjorde sist. Tänker på den i bukhinnan som inte nämndes senast. Hon skrev in det i remissen så det är bara att hoppas att dom skriver ut allt.

Jag frågade också sköterskan om kontrastmedlet jag får i samband med röntgen, om det är samma sak som vid PET-Scan. Det var inte exakt samma sak men liknande. Hon sa att tumörer äter ju och suger till sig socker och radioaktiviteten i kontrastmedlet lyser upp detta! Den första människa inom vården som har sagt att tumörer äter socker! Det finns hopp om en förändring inom sjukvården 😂.

Sen känns det sådär att veta att jag dricker socker och att de injicerar radioaktivitet i min kropp 😳 men jag kan inte välja bort det tyvärr. Får se till att vara extra snäll mot kroppen nu! 😊

Nu blir det vila tills vi ska till stallet ikväll. Det känns i kroppen att den inte är kry. Matt och trött....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar