torsdag 5 januari 2017

Behandling nr 9

Nu är sista behandlingen av kur 3 genomförd och det gick bra! Blev inte alls lika trött och utslagen som förra gången men trött är jag! Har fruktansvärt äcklig smak i munnen med, men känner det främst när jag äter något. Det är sånt man får stå ut med, tack och lov inte allt för länge. Annat man går stå ut med är grisrosiga kinder som bränner i ansiktet! Krypningsr i benen från helvetet är ytterligare biverkningar. Har överdoserst magnesium men det verkar inte hjälpa nämnvärt idag! Suck. Det är sååååå drygt och jobbigt med krypningar så jag smäller av!

Igår när jag skulle lämna avdelningen mötte jag en bekant i dörren. Under några sekunder tänkte jag att hon kanske skulle besöka kvinnokliniken som ligger på samma avdelning, men hon berättade att hon var där av samma anledning som jag. Hon skulle träffa läkaren för att göra en behandlingsplanering. Hon visste inte så mycket annat än att hon fått cancer på äggstockarna och ska få cellgifter. I dag skrev hon till mig att hon sökt för smärtor i underlivet och skulle opereras men beskedet var att det inte var cancer. När de öppnade henne upptäckte de att det visst var cancer och dessutom med spridning till buken! De tog inte bort något utan sydde igen magen och ska behandla med cellgifter innan operation. Jag blev så ledsen för hennes skull! Ytterligare en kvinna som ska gå igenom detta! 😢


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar