fredag 13 januari 2017

Kärt besök av Lotta / magkrångel

Igår Vaknade jag på morgonen med nack- och huvudvärk och tryck över pannan. Hade tänkt avlägga visit på jobbet på FM men avbokade. Var hemma och vilade med vetekudde och filt och det blev bättre. Dock hade jag känningar i magen, som ett tryck i mellangärdet som delvis också påverkade andningen. Blev lite bättre senare på EM......

På kvällen kom min vän och f.d kollega Lotta på besök. En supermysig och trevlig kväll hade vi med god mat och djupt prat! Förmiddagen idag var lika trevlig. Mötet med Lotta gav mig i spiration till att se över vissasaker i mitt liv, ta tag i några bitar och att förstå vikten av energier och min egen inställning. Tack Lotta, för den positiva energiinjektionen jag fick 😊 Jag ska försöka förvalta den väl ❤

Efter att jag lämnat av Lotta i Västerås idag åkte jag till Sandra och tillbringade dagen hos henne. Tanken var att åka på födelsedagskalas hos Emma som fyller 6 år idag, men jag fick lov att åka hem. Min mage krånglar igen och det blir konstant värre hela tiden. Det känns som att magen är på väg mot samma tillstånd som i höstas! Jag ber 🙏 till högre makter att jag känner fel!


2 kommentarer:

  1. Du måste höra av dig till din vårdgivare om magproblemen. Det bästa är att inte vänta för länge. Själv har jag just varit inlagd för just magproblem. Illamående, kräkningar, feber och diarré som inte ville ge sig. Skyhög snabbsänka och intorkning ledde till inläggning. Fick vätska och antibiotika intravenöst vilket gjorde att jag snabbt piggade på mig. Trots alla möjliga odlingar hittade man inte infektionskällan. Själv tror jag mina tarmfickor spökade. Nu är jag hemma, är trött men mår mycket bättre. Så mitt råd är -hör av dig till vården för rådgivning.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Men åh....skönt att du är bättre Ullus! ❤
    Ja jag får nog göra det. Det känns som en repris av höstens magkrångel 😩

    SvaraRadera