torsdag 7 april 2016

Vikt och mått

Sen jag blev sjuk och ändrade kosten har det hänt lite på vågen och måtten på kroppen. Från juli 2015 till april 2016 har det hänt följande:

Vikt: - 24 kg
Midja: - 19,5 cm
Rumpa: - 17,5 cm
Lår: - 9,5 cm
Bröst: -12,5 cm
Överarm: - 5 cm

Från storlek 44 till storlek 38. Det känns jättebra. Inte minst med tanke på att jag slipper halsbränna och sura uppstötningar och jag kan knyta skorna utan att storkna. Jag orkar promenera i snabb takt utan att hålla på och dö av syrebrist. Kroppen lagrar inte onyttiga och för min sjukdom skadliga hormoner lika mycket eftersom fettcellerna som lagrar dem är färre. Så det känns bra. Det skulle kunna vara en nackdel att jag inte kan ha mina kläder längre men faktum är att jag älskar stora överdelar så dem kan jag fortsätta använda. Byxor får jag dock lägga bort/kasta. Jag hade sparat en del kläder från förr, som jag köpt i tron om att jag var smalare än jag var, så dem har jag tagit fram nu . En del av dem hade blivit för stora, men det mesta kan jag använda. Det är kul! :-)

9 kommentarer:

  1. Du är helt fantastisk! Jag har läst din blogg ett tag och jag tycker att din omläggning av kost samt livsstil är imponerande! Jag har själv haft bc behandlades våren 14. Jag äter ungefär som du och har alltid levt hälsosamt samt tränat regelbundet. Vegetarian sedan unga år. Är nu 60 år. Jag håller tummarna för att resultatet från senaste undersökningen är positiv och att din plan och strategi rent konkret visar resultat. Jättestor kram till dig. Annika

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!//Ullis

    SvaraRadera
  3. Tack Annika och Ullis ❤️

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat 👍 👌

    SvaraRadera
  5. Fantastiska resultat!! Hejar på dig och håller tummarna för positiva besked. /sofie

    SvaraRadera
  6. Du är fantastisk! Önskar att jag var lite mera disciplinerad men försöker äta mindre kött och mera grönt.

    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera