söndag 10 april 2016

Inflammation och psoriasis

Har de senaste dagarna kunnat konstatera att min psoriasis börjat komma tillbaks mer och mer. Har också fått allt mer ont i lederna. I dag har jag haft jätteont i ena knäet och det gör allt o dare och jag är stel. Har du gjort ett omslag med gurkmeja och ingefära och hoppas det hjälper. Funderade på vad jag gjort /ätit annorlunda senaste tiden som kan förklara att det kommer tillbaks..... Det jag kommer på är att jag druckit betydligt mindre chaga och gurkmejapasta. I och med det får jag i mig mindre ingefära också eftersom jag har i det i både pastan och chagan. Kokosolja får jag också i mig mindre. Så nu är det skärpning igen! Jag har inte varit lika strikt med mejeriprodukter heller då jag ätit en hel del både bregott och ost OCH jag har ätit en del kött. FY vad jag har slarvat :-/ Nu ska det bli ordning på torpet igen och kosten ska återgå till att bli mer strikt igen. Trots att jag är trött och har ont och mentalt inte mår så bra, så känner jag mig friskare nu än på länge. Tror det är det som gör att jag "fuskar". Men som sagt, återgång till allvaret vad gäller kosten! Det är INTE läge att slarva för mycket.

Fästingarna har vaknat till ordentligt har vi kunnat konstatera här hemma. Jocke har fått på sig fästingar två gånger på ett par dagar nu :-/. De har inte bitit sig fast tack och lov men de är så fruktansvärt äckliga att få in och få på sig. Det är såklart katterna som tar in dem! Vet inte om det är bäst att ge dem medel eller inte. Om de får medel tar de ändå in krypen fast de inte biter katterna. Ja jag vet inte..... Jäkla otäcka småkryp! Usch!

Idag har jag varit på loppis på Rocklunda. Helen och Mickaela sålde grejer till förmån för insamlingen till mig ❤️ Raringar ❤️ Jag fyndade lite till barnbarnen och åkte och hämtade Amanda som följde med hem ❤️ Hann träffa Benjamin också en snabbis och han talade om att jag inte får någon tårta när jag kommer med present när han fyller år, för den tog slut :-) Han hade firat med sina halvsyskon hos sin pappa i helgen och det var den tårtan han syftade på. På tisdag blir han 3 år lillplutten ❤️

Emme är välbehålken hem från Sälen och hon hade haft det bra. Hon har varit på bio, åkt skidor, varit på badhuset och surfat och bowlat! Späckad helg med andra ord 😊 Tack bror och Kajsa ❤️

Jag har nu haft gurkmejapastan på mina knän, inlindade i gladplast i en halvtimme och jäklar vad det hettar! Hoppas det är lika effektivt som det känns 😂
Nu väntar sängen. Natti natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar