torsdag 7 april 2016

I dag har jag ringt till onkologen och pratat med en sköterska. Hon kunde inte hitta någon snabbare tid än den jag fått men hon skulle notera att jag önskade komma så snart som möjligt och att de skulle kontakta mig om det blir något återbud. Ja, jag kan inte göra mer än så och hoppas att det kan bli någon dag tidigare i alla fall.

Jag ringde även till vårdcentralen och bad om att få mitt blodsocker värde. Provet heter HBA1C och normalvärdet är mellan 27 och 42. Jag hade ett värde på 30. Hon kunde inte säga om vad det motsvarar på en vanlig sockerskala då hon inte var någon diabetessköterska sa hon, men som helt okunnig kring detta tycker jag ändå att det verkar vara ett bra värde. Det ligger ju i alla fall i nederkanten av normalvärdet och det känns bra. ( Nu har jag googlat på värdet och det motsvarar 3.9 på sockerskalan, så det är jag jättenöjd med! ) :-)

Nu har min dotter farit iväg till Sälen. Hoppas hon och dom får bra dagar med mycket snö, sol och massor med skoj. Det är inte utan att jag känner mig lite avis.....hade ju kunnat följa med och sitta nedanför backen och hålla koll och njuta av solen.....Men jag får hålla ställningarna här hemma istället och hålla koll på att det inte börjar regna in i allt ösregn :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar