torsdag 14 april 2016

En intensiv dag

Började dagen med att åka till Köping för att besöka Helhetsterapeuten Janne, alias Tian Schaman. Janne är bland annat zoonterapeut och han håller på med Raikihealing. Han är en klok man med ett stort djup och en facinerad övertygelse som jag avundas. Efter en pratstund om livet, inre frid och vägval fick jag tredje lektionen i andningsövningar, som jag nu ska komma igång att göra minst två gånger om dagen. Som sagt, andningen är grunden i all hälsa. 

Det bar sedan av till Surahammar för att träffa sonen ❤️ Vi drack kaffe och var sen och käkade. Vi hade en mysig förmiddag och det kändes gott att fylla på mammahjärtat med en dos av sonen 😊 

Sen bar det iväg till Västerås för att träffa Ola Björkman på Tft-hälsan. Ola kollade mitt blodtryck, mina vita blodkroppar och tittade på mitt blod i mikroskop. Han scannade också kroppen med Vectorn och behandlade med bioresonans. Summa summarum var mina värden bra och Ola sa att man inte kan se på mina värden att jag har cancer. Mina vita blodkroppar låg bra, det syntes ingen oxidativ stress i blodcellerna och blodbilden såg normal och bra ut. Det enda var att det syntes i blodet att levern är belastad. Blodtrycket låg på 123/80. 

Det stämmer också överens med de blodprover jag tog i måndags, som också var bra. Bästa värdena hittills sen jag blev sjuk tror jag. Ja det är märkligt värdena kan vara så bra och att kroppen kan kännas så frisk, fast den är så sjuk. 

Besökte bror min idag också och vi drack kaffe och pratade. Tre rådjur stod på tomten rätt vad det var  och knallade sedan lugnt därifrån på cykelbanan 😊

En snabbsväng förbi Sandra blev det också på vägen hem ❤️

Igår mailade jag onkologen om att jag önskar en remiss till Vidarkliniken. Idag fick jag svar att västmanlands läns ländsting aldrig remitterar dit, då de inte tror på deras behandling. Dom tror inte på den, men JAG gör det, och flera andra landsting remitterar dit. Det är ju märkligt att det kan vara så olika. Ett alternativ för mig är att skriva mig i ett landsting som remitterar men då måste all uppföljning göras från de landstinget. Ja, jag ska kolla vidare på det och om det finns andra vägar att gå. Det vore bra att få komma till Vidarkliniken ett par veckor för att få nya krafter och inspiration. 

Nu kallar John Blund känner jag så det får räcka så här för idag! Go natt alla fina ❤️


2 kommentarer:

  1. Fantastiskt med dina fina värden! Dessutom ett blodtryck som många skulle avundas. Det är tyvärr väldigt olika i landet hur man remitterar patienter och vad man väljer. Det vore så bra om du fick komma till Vidarkliniken då hade du något att se fram emot, samt en fin vistelse i din "anda". Kolla om man kan söka pengar via Cancerrehabfonden eller kyrkan mfl. Men jag antar att du känner till hur du ska söka pengar.
    Karin Björkegren Jones som har bloggen jag nämnde kan du alltid kontakta. Hon brukar svara även om hon är mycket belastad. Hon har varit på rehab där vid flera tillfällen.
    Vilka fina grisar du visade igår!
    Älskar grisar uppväxt med sådana djur , de är mycket intelligenta och tillgivna.
    Ha en bra helg!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Annika. Ja det vore härligt att få komma till Vidarkliniken. Jag ska kolla vilka fonder jag kan söka och jag ska ringa till kliniken idag.
    Ha en bra helg du med Annika. Jag hoppas vi får lite sol ☀️ Kram ❤️

    SvaraRadera