tisdag 12 april 2016

Svar på röntgen i morgon

I dag, eller igår har det blivit nu, ringde en sköterska från onkologen och erbjöd mig en tid hos läkare i morgon. Och den tackade jag ju inte nej till! Det ska bli så skönt att få ett besked men jag är orolig. Såååå orolig! Kan inte sova, bara funderar, tänker och oroar mig. Tänk om.....tänk om det vuxit? Tänk om det spridit sig ännu mer? Så mal tankarna på om vad dom händer då....kommer jag bryta ihop eller kommer jag ta tag i allting och köra stenhårt med kost och allt vad det innebär? Kommer jag......eller tänk om det minskat ännu mer än sist? Tänk om det minskat mycket? Tänk om det ÄR så som det känns, att jag är friskare? Ja, tänk om inte om fanns! Om några timmar får jag veta. Det här är verkligen en rysare av värsta sorten.

Ska försöka få lite sömn nu. Får räkna får eller nåt. Eller använda mitt gamla knep, att tänka mig olika färger på luften jag drar in i näsan. Eller räkna andetag och hålla andan....eller göra en soppa av allting! 😂 Kanske gå upp och ta ett par magnesiumkapslar till? Nä, det får vara. Håll tummarna för mig/för oss i morgon. ❤️ ❤️

3 kommentarer:

  1. Håller alla tummar och tår! Lycka till!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig imorgon!
    När du har svårt att sova och komma till ro, kanske du behöver ha en insomningstablett?? Jag använder det i perioder.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Det kommer att gå bra i morgon!
    Styrka å Pöss på dig 😙
    Å ska du upp å ränna om nätterna gör ngt vettigt 😂
    -kissa å gå och lägg dig igen 😊
    Håller tummar är aptån för dig ❤

    SvaraRadera