tisdag 5 april 2016

Kan inte vara här ifrån!

Två dagar har gått bara och det har det kunnat gå förut utan att jag skrivit i bloggen. Men nu har jag abstinens och känner att jag inte vill pausa längre! Jag har också funderat mycket kring varför jag ville pausa, kommit fram till det och gjort en omvärdering. Det känns bra. Bloggen fyller ett syfte för mig som jag behöver. Den är en kanal för att ventilera känslor och annat och jag behöver det känner jag. Så, jag fortsätter som vanligt med bloggen :-)

Jag har tidigare tyckt att det känts jobbigt att skriva om jobbiga känslor, om hur jag mår när jag mår dåligt osv. Det tänker jag sluta med! Att tycka att det är jobbigt menar jag. Mår jag skit så gör jag det och orkar man inte läsa om det så måste man inte. Man får ta det onda med det goda helt enkelt.

Jag är verkligen nere i en svacka nu och mår inte bra. Det är många tunga tankar och känslor som cirkulerar, både kring min sjukdom och annat. Jag har haft svackor förut och de brukar inte hålla i sig mer än några dagar och jag känner att det börjar vända nu. Det är märkligt det där, att man från den ena dagen till den andra bara börjar må dåligt. Fast det är klart, det har hänt en del som legat och skavt ett tag, och till slut tar det ut sig, vare sig jag vill det eller inte.

Nå väl, dn dag i taget. Livet har sin gilla gång, på gott och ont.

Fortfarande ingen tid till onkologen! Jag ringde igår och efterfrågade en tid och hon kunde se att jag inte var uppsatt, fast jag borde vara det. Hon skulle se till att jag får en kallelse. Jag efterfrågade remiss för provtagning. Det fanns ingen planering för nån provtagning men det sa jag att jag ville ha, så hon skulle kolla det. Jag fick en känsla av att jag håller på att bli avpolleterad på onkologen och jag vet inte riktigt vad jag tänka och känna för det om det skulle vara så. Ja, jag hoppas jag får kallelsen snart! Den här väntan är ...... hemsk! Har heller inte fått svar på sockerprovet ännu men det borde komma under veckan.

Apropå socker. Har ni sett att Malou på tv4 morgon har kostens betydelse för hälsan som tema den här veckan? Det är så jäkla roligt att det börjar bli en vedertagen sanning att det vi stoppar i oss har betydelse för vår hälsa och att socker är en stor bov för ohälsa.

Här är länkarna till programmet. Klart sevärda!
http://www.tv4play.se/program/malou-efter-tio?video_id=3327810

http://www.tv4play.se/program/malou-efter-tio?video_id=3327821

God natt kära vänner. Nu kallar sängen.

2 kommentarer: