onsdag 13 april 2016

Tankar

I dag har varit en dag med många olika sorters tankar och funderingar. Allt mellan att jag skiter i det här nu med betydelsen att jag slutar med specialkost och tillskott osv och låter förloppet ha sin gång, till att tänka att jag ska:

1. Bli ännu mer strikt med kosten och börja äta rawfood
2. Börja äta ketogen kost = fett och kött och minimalt med kolhydrater, max 20g om dagen
3. Börja med cannabisolja

Jag har hamnat i tankar och känslor där jag undrat över vitsen med att göra NÅGONTING! Vad är det för mening? Finns det någon i hela världen som blivit hjälpt av av alternativmedicin med min diagnos? Eller med cellgifter heller för den delen?

Tankarna går på högvarv och jag är extremt trött. Har googlat förstås och det är inte så rolig läsning där. Just bukhinnan verkar svår att behandla och komma åt.....MEN jag tänker inte lägga mig raklång.

Det känns jäkligt tungt just nu men jag hoppas hitta tillbaks till min lust att kämpa och min tro och mitt hopp. " Man måste tro på mirakel", var det en klok kvinna som sa till mig. Och ja, det måste jag göra. För min skull, för min familjs skull.

I morse sa de på nyheterna att man genom att satsa enorma summor pengar på rymdforskning minskat tiden från 30 000 till 30 år, för att kunna åka till en annan stjärna! Tänk om såna pengar skulle satsas på forskning inom sjukvården! Men då skulle vi leva för länge och läkemedelsverket skulle förlora enorma summor.

Idag var jag hos min fina vän Angelica. Hon har köpt grisar! Och vet ni vad? Hon har döpt den ena suggan efter mig 😂 Grisen ska heta Majsan, efter mitt andranamn som är Maj 😂 Hon är rolig hon Angelica 😊 Den andra suggan ska heta Lollo efter hennes andranamn och galten Bosse efter sambon Rogers andranamn. Här är Bosse, Majsan och Lollo 😂





2 kommentarer:

  1. Hej,
    Följer din blogg efter att mamma fick spridd bröstcancer. (Skrivit till dig tidigare också)
    När jag läste dina senaste inlägg kände jag att jag ville lämna en kommentar.
    Inte för att på något vis övertyga dig att byta behandlingsplan och valen du har gjort kring kost. Ingen cancer är väl den andra lik och det som fungerar för den ena kanske inte fungerar för den andra.

    Min mamma hade sådan spridning av sin bröstcancer att hon åt starka morfin tabletter, gick med kryckor, och kunde knappt lämna bostaden (HT-2015) Hon valde den "traditionella" behandlingsplanen som läkarna råder cancersjuka. Idag har man hunnit med strålning och 5 cytostatika behandlingar - imorgon nummer 6. Idag hade hon läkarbesök och där metastaser funnits i skelett finns på de flesta ställen enbart ärrvävnad kvar. Ingen ytterligare spridning och metastaserna i levern har minskat.
    Igår var hon hemma hos oss, hämtade sitt barnbarn från förskolan, lagade middag och hade krattat och rensat löv. Hon behöver inte längre kryckor (men äter fortsatt smärtlindring) Tänker inte försköna att hon har mått dåligt av behandlingen...men under hela den här tiden har läkarna/sjuksköterskorna gjort allt för att hon ska må så bra som möjligt. Vår kontakt med sjukvården har varit fin och det bästa av allt...hennes behandling har hjälpt henne.
    Cytostatika var ett skräckord för vår familj innan hon startade...idag är vi tacksamma...imorgon...kanske jag säger något annat. Må vara naiv. Vi har ju enbart tagit dom första stegen på denna resa.
    Nu under sommaren ska hon få uppehåll och planen är hormonsprutor. Då ska vi njuta.

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna
    Härligt att läsa att det gått bra för din mamma. Jag hoppas att det fortsätter så ❤️
    Jag har fått cellgifter tidigare och vet vad det gjorde med mig men jag vet att det hjälper många också, iallafall tillfälligt. Stor kram ❤️

    SvaraRadera