onsdag 6 april 2016

Paellagoreng

Här om dagen gjorde jag en maträtt som jag bara måste dela med mig receptet på. Tanken var att göra en rätt som heter Paella med råris men den blev så himla smaklös och tråkig! När jag åt av den kom jag att tänka på Nasi-goreng och bestämde mig för att piffa upp rätten med andra smaker och resultatet blev supergott. Till och med Jocke gillade detta! Han tog två portioner och ville ha rätten i matlåda dan efter och DET är bra betyg :-)

Till 4 portioner använde jag:

1 gul lök
3 vitlöksklyftor
4 dl råris
0,9 dl vatten
1 liten zucchini
15 cocktailtomater
0,5 g saffran
1 stor näve babyspenat
3 dl strimlad vitkål
1 strimlad röd paprika
4 ägg
4 msk sambaloelek
räkor
1 msk soja
Äppelcidervinäger
Olivolja
Salt, peppar och curry

Fräs lök, vitlök och råris. Häll i vattnet. Ha i zucchini, tomater och saffran. Koka 15 min. Fräs paprika och vitkål och tillsätt det. Stek äggen och hacka sönder dem och ha i dem också. Blanda ner en skvätt äppelcidervinäger, olivolja och soja och blanda även i sambaloelek. Ha i räkorna och spenaten alldeles innan servering. Krydda efter smak. Såååå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar