onsdag 16 september 2015

Status

Sovit extremt dåligt i natt. Var för det första hur pigg som helst av Betapreden ( kortison) jag fick i samband med cellgifterna. Har legat oxh vridit och vänt mig hela natten. När klockan ringde kl 6 kändes det som att jag inte sovit något alls. Är inte så värst trött nu heller så kortisonet måste sitta kvar :-)

Har jätteont i ryggen idag. Blir snabbt trött i ryggen och behöver vila mycket. Det känns även i kroppen i övrigt, i musklerna, att cellgifterna påverkar orken. Blir trött i kroppen och flåsig av ingenting. Har igår och idag haft mycket ont i huvudet. Blir orolig på en gång, att det ska vara nåt skit. Får avvakta ett tag och går det inte över får jag be om en röntgen.

Vi hade tid hos kurator i dag, därav att klockan ringde så tidigt. Ville hinna med strålningen innan så jag hängde på låset i morse. Det gick bra både på strålningen och hos kuratorn. Både jag, Jocke, Emelie och Natalie var där. Det kändes ok och vi ska träffa henne igen. Ja, inte Emelie. Hon vill inte prata så vi tvingar henne inte. Hon pratar med andra runt omkring sig och tycker det räcker.

Emelie sover hos en klasskompis ikväll då hon ska åka med dem till Kålmården på klassresa. Två dagar blir hon borta. Hoppas dom får superkul :-)

Jocke och jag har fixat här hemma. Jocke har grejat i Emelies nya rum och börjat isolera i vårt uterum. Jag har rensat i hallen där vi ska måla och jag har fixat mat och lite annat. En helt ok dag. Känns så skönt att kunna vara igång och få lite gjort :-)

Nu blir det inget mer än soffan och tv ikväll. Möjligtvis att vi släpar oss ut i spabadet, vi får se :-)

Kram på er ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar