lördag 5 september 2015

Datortomografi och lite annat

Mamma skjutsade mig till sjukhuset och jag fick datortomografin gjord. De mätte ut vart jag ska få strålning i bröstryggen. De biverkningar hon kunde tänka sig att jag kunde få var att luft- och matstrupe kan bli irriterade så att jag blir " harklig". Det kan jag stå ut med. Är mer orolig att strålningen ska skada inte organ men det trodde hon inte var nån större risk. Ska få tio omgångar och startar på torsdag. Sen är det varje vardag tio gånger. Hoppas det ger bra effekt så dom stryker med de små monstren!

Efter röntgen var jag till mitt gamla jobb och träffade mina fd arbetskamrater. Det kändes lite jobbigt att gå dig, alla frågor osv men väl där var det såååå roligt att träffa allihop :-) några var tyvärr inte där men dem träffar jag nästa gång :-). Det var så skönt att för en stund hamna i ett annat sammanhang! Visst blev det frågor om min sjukdom och det var heeeelt ok men vi pratade mycket annat också, framför allt jobb. Kände hur enormt mycket jag saknar mitt jobb! Att få inta ett annat perspektiv, att fundera över lösningar, att jobba med utvecklingsfrågor, att ta del av både kollegors och klienters olika berättelser om olika saker i livet, som drabbar dem, som gör dem glada och lyckliga. Ja, livet helt enkelt. Åh vad jag vill jobba igen!!!
Hur som helst var det underbart att träffa alla gamla kollegor!

Jocke och Emelie hämtade Sandra på jobbet och kom sen och hämtade mig. Vi åkte och hämtade Amanda och en tröööööt Benjamin. Hoppas dom får en riktigt mysig helg tillsammans ❤️

Jocke och jag åkte hem. I brevlådan hade jag fått ett kuvert med Chaga från en kollegas kära syster 😊 Chaga är en svamp som växer på björkar, på en av 5000, och som innehållet ämnen som är bra för hälsan i allmänhet och immunförsvaret i synnerhet. Så detta ska jag koka te på och dricka! Tack du fina D :-)

Jag hade även ett fint vykort i brevlådan. Någon har skickat mig en hälsning och tankar och det var från Susanne. Vet dock inte vilken Susanne så om du läser detta, tala gärna om vem du är 😊 Jag vill säga tack till dig, det värmde gott att läsa det du skrev❤️

I kväll har vi ätit gratinerad hummer, druckit ett par glas vin och badat i spabadet :-) Det har varit en jättebra dag och kväll och jag har mått bra. Det har känts nästan som förut, som innan! Och det behövdes. Vi behöver vila från det sjuka och jobbiga ibland och det gjorde vi lite idag ❤️

God natt och sov gott ❤️

4 kommentarer:

  1. Så sköönt! Önskar dig många sådana dagar!
    Jag och de andra på jobbet saknar dig också!
    Många varma kramar ♡ /Elisabet

    SvaraRadera
  2. Susanne Aronsson 😂
    Hon fick adressen från mig:)

    SvaraRadera
  3. Aha :-) Det framgår inte vem du är heller men :-) Hälsa Susanne så mycket och ge henne en kram från mig. ❤️

    SvaraRadera