lördag 19 september 2015

Målning och kikärtor

Idag har Jocke målat klart i hallen. Det blev sååå himla fint. Att vi inte gjort detta tidigare. Vår hall hsr verkligen varit bedrövlig, ful och trång. Nu är det ljust, fint och lite utrymme! När golvet är utbytt kommer det att bli super!

Tog en promenad i det fina vädret på em. Kände mig jättepigg när vi knatade iväg och tänkte att det skulle bli en riktigt lång promenad. Efter 2 km var det dock kört. Ryggen värkte och var trött så det gick inte mer. Ska försöka gå en promenad varje dag så att jag inte blir helt förslappad. Minns hur det var förra vändan när jag gått starka cellgifter. Det tog flera månader innan jag kunde gå en kilometer utan att bli helt slut. Minns när jag gav mig ut ensam, kallt och massor med snö. Det kändes bra i ca 1/2 km sen slog kroppen tvärnit. Trodde inte jag skulle komma hem. Fick gå ett par steg och sen vila, gå ett par steg till och vila ännu mer. Det tog tid att komma hem den gången :-) Tänkte försöka undvika att det blur sååå illa nu, genom att promenera regelbundet så mycket jag kan. Tror kroppen mår bra av att hållas igång!

I kväll har jag gjort en kikärtsgryta som blev sååååå god. Det finns mycket vegetarisk mat som smakar riktigt bra! Kikärtor är det dock en hel del kolhydrater i så det får inte bli för mycket av det goda!

Ha en fortsatt trevlig kväll gott folk ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar