onsdag 9 augusti 2017

Status idag

Sovit till och från inatt. Vaknar ofta med en obehaglig känsla jag inte kan beskriva. Typ ångestattacker. Har haft så ett tag så det är inte bara nu. Vet inte vad det beror på men obehagligt är det. Igår tappades det ur drygt 3 liter bukvätska och hittills idag 1,5. Det har saktat av lite så det är nog på upphällningen. Har ännu mer ont i ryggen idag i har fått högre doser morfin men det vill inte släppa!
Var på hjärnröntgen på förmiddagen. Kändes lite läskigt och jag var orolig över resultatet men tack och lov visade den inget avvikande! Tack för det 🙏.

Nu vid lunch fick jag i mig två tuggor sallad, sen tog det tvärstopp. Började må illa, fick magknip, kallsvettades och fick yrsel. Blev extremt trött och fick mer ont i ryggen. Ingen aning om vad som är vad! En salig blandning av alltihopa skulle jag tro. Jag har iallafall världens gulligaste sköterska och det är jag glad och tacksam för!

Blir kvar en natt till då de vill se till att buken är helt tom på vätska, och sen ska de kolla urinblåsan med ultraljud, då jag har lite krångel med att kissa. Är det inte det ena så.....tror inte det är något allvarligt men lika bra att kolla när jag nu ändå är här.

Carpe Diem mina vänner ❤️

8 kommentarer:

  1. Bra att du får lite "service" på onkologen. Hoppas du mår bättre nu. Positivt att bli tappad på bukvätska och att hjärnan verkar vara ok. Trist att inte kunna äta men det blir förhoppningsvis bättre, hela buken blir säkert upp och ner av tappning och smärtstillande. Klart att du känt stark oro av situationen som den varit och är, inte konstigt att själen påverkas. Du har väl inte riktigt orkat med kosten mm heller och det är ju så viktigt för dig. Hoppas dom får ordning på dig så du "fungerar" optimalt och att du är fortsatt nöjd med vården. Själv har jag startat med strålning och det går bra. Hade tidig behandling i morse, tog sedan bilen och sitter nu på altanen i stugan och njuter av regnet. Ha det så bra, kram//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sovit större delen av dagen av all morfin.
      Skönt att din behandling flyter på som den ska. Ja regnet kan vara rogivande..... ha det gott, kram

      Radera
    2. Bra att du kan sova och vila ut, smärtan har säkert tagit hårt på dina krafter. Har du kunnat äta något? Lite soppa kanske?//Ullis

      Radera
    3. Lunchen gick inte alls med middagen gick bättre. Sallad....helt ok. Men jag är inte speciellt hungrig. Äter för att jag vet att kroppen behöver det. Hoppas må bättre i morgon. Kram

      Radera
  2. Nu har jag uppdaterat mig hur de senaste veckorna varit. Jag finner inga ord för helvetet du går igenom. Däremot så är det lätt att beskriva den fantastiska modiga styrkefulla kloka inspirerande älskvärda kvinna du är Carina som är full av hopp och tro på återhämtning och ljusare dagar. All kärlek till dig och familjen. Kram Sofie❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de fina orden Sofie. Kram ❤️❤️❤️

      Radera