söndag 13 augusti 2017

Mår sämre idag

Ont, orkeslös, trött, illamående, buken sväller....gått upp 0,6 kg till idag, det ökar stadigt. Vet inte om det är i tarmarna jag har ont, eller vart det sitter. Ont mitt över hela magen. Morfin hjälper lite grann....tack och lov. Det känns tröstlöst att bara ligga här i soffan. Tur att vädret suger, då känns det lite bättre att ligga inne och glo.

Har svårt att äta. Har dålig aptit men har blivit såååå sugen på sill! Inlagd sill, dillkokt kall potatis i en röra med gräddfil, rödlök, vitlök, gräslök och kryddor! Så gott! Det enda jag tycker smakar något just nu. Hoppas orka dra upp lite rödbetor de närmaste dagarna så jag kan lägga in dem också. Det hade varit gott till 😊.

Nu blir det soffhäng, igen. Suck


4 kommentarer:

  1. Bra att du är sugen på sill i alla fall! Det är gott! Men min mage klarar inte av det. Ring onkologen omgående i morgon så får de hjälpa dig. Förstår att du tappar sugen. Ja, vädret är inte mycket att glädjas över. Själv är jag dunderförkyld blev smittad av barnbarn. Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner av magen av sillen jag med....kanske i och för sig kan bero på att jag ätit sill de senaste fyra måltiderna och att det är massor med lök i? 😊😊😊
      Förkyldning är inget vidare. Krya 💖 Kram

      Radera
  2. Trist att du mår sämre. Du måste höra av dig till onkologen genast i morgon bitti så du kan komma igång med cytostatikabehandling snarast. Bra om du fått i dig lite mat, du behöver all energi du kan få. Kram//Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker tvinga mig att äta. Men nu har det blivit lite vääääääl mycket sill 😂.
      Ja jag ringer i morgon bitti! Kram ❤️❤️

      Radera