tisdag 15 december 2015

Utan cellisar och röntgen idag

I 53 dagar idag. Kroppen har alltså haft 7,5 vecka på sig att läka för egen maskin. Det ska bli sååååå spännande att se vad dagens röntgen visar. Vill ha svar idag helst men vet ju att jag får vänta några veckor :-(

I samband med röntgen idag gick jag kontrastvätska intravenöst. Som vanligt var jag svårstucken och det slutade med att jag fick nålen i handleden, inte skönt nånstans :-/. Jag frågade sköterskan om kontrastens påverkan på sköldkörteln och hon sa att medlet blockerar jodupptaget under flera veckor. Det kan vara bra att veta om man ska få jodbehandling sa hon. Jag frågade inget mer men undrar om det är bortkastat att ta jodtillskott nu på ett tag?

Idag känner jag av mina ben ordentligt efter lymfmassagen. Kanske inte ska hålla på med saker man inte förstår sig på? Trodde ju att det skulle vara bra för kroppen, inte göra så den blir tung och ha ont :-/. Ska massera lite till iallafall ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar