lördag 26 december 2015

Julen över för den här gången

Ja nu är det bara slut kvar. Julen är över och nu återstår nyår och sen är det vardag igen, så gott som. Ytterligare drygt två veckors ledighet återstår. Dem ska jag använda till att boosta kroppen så mycket jag kan genom att äta bra och rätt, promenera och vila. Har slarvat med maten en hel del nu och det känns inte alls bra. Ny blir det nya, hårdare tag igen.

Den 12 jan ska jag till läkaren och gå svar på bukröntgen. Känns som en evighet tills dess. Läkaren skulle ju ringa om svaren kom i mellandagarna och det såg riktigt illa ut. Hur kan man göra en sån deal? Kommer vara livrädd att svara på okänt nummer! Jag mår iallafall bra nu och har inte kännt mig så här pigg på evigheter! Hoppas det är ett bra omen :-)

Jag håller på att läsa boken "Anti Cancer, ett nytt sätt att leva". Det är en psykiatiker, David Servan-Schreiber som skrivit boken. Han själv fick en hjärntumör, opererades och fortsatte leva sitt liv som vanligt och fick sen återfall. Han började då intressera sig för varför cancer uppstår och alternativa metoder. En riktigt bra bok som beskriver hur våra matvanor förändrats sedan 1940-talet och vad det fört med sig på olika sätt. Han beskriver även kostens betydelse för cancerutveckling och behandling. Jag har inte läst klart den ännu men jag tycker den är riktigt bra! En bok jag verkligen kan rekommendera, även för den som inte har cancer. Den är värd att läsa för att få en förståelse för vad som är bra för vår hälsa över huvud taget. Läs den! :-)

Nu, återstår sängen och boken! Go natt ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar