söndag 13 december 2015

Julhandel och ont i kroppen igen, linfrö och keso

I dag har vi handlat julklappar och är nästan klara med alla inköp. Återstår någon enstaka klapp och det är så skönt att känna att läget är under kontroll. I alla fall vad gäller julklapparna.....det är värre med kroppen, igen. Börjar bli ordentligt trött på att aldrig må bra mer än ett par dagar :-(

Det började redan i går, att jag kände mig vissen och nere utan att riktigt kunna peka på varför. Hade i och för sig mycket tankar och funderingar kring det här med kosten och oro för resultatet, väntan på röntgen osv. Kände också i kroppen att det var något på gång igen, kände mig inte på topp alls.
I morse vaknade jag med en sån där tyngdkänsla i kroppen. Har ont i benen igen, framför allt i ljumskarna och ner i låren och även i vaderna. Jobbigt att gå, det känns som ledband och senor är för korta och musklerna gör ont som om jag har träningsvärk. Varför blir det så här bara rätt vad det är? Jag fattar inte! Jag har inte gjort något som kan förklara det vad jag vet. Har inte direkt tränat för mycket, eller promenerat för långt......Det bara kommer, utan förklaring och det är så drygt. Ja, det är väl bara att vänta ut skiten igen, det lär väl ge med sig så småningom. Jag fortsätter som vanligt ett tag till i alla fall, med alla vitaminer och mineraler och annat jox.

Idag har jag läst mer i boken "Överlista din cancer" och har bland annat läst mer om metoden att bota cancer med hjälp av linfröolja och keso. Mycket intressant forskning kring essentiella fettsyror som är viktiga för kroppen och som finns i riklig mängd i linfröolja. Keson innehåller protein som gör att cellmembranet släpper in oljan och syresätter cellen, vilket gör att cancercellerna inte överlever. Mycket förenklat förklarat. Jag fick mycket tips kring metoden och jag ska äta det där regelbundet varje dag i några månader tänkte jag. Det kan i alla fall inte skada. Men det är äckligt som bara den, men jag läste att man kan smaksätta röran med allt möjligt som nötter och bär, så jag får göra det så att jag får i mig det. I boken stog det om flera berättelser om folk som blivit hjälpta av detta. Ja, som sagt, det kostar inte så mycket att testa detta, så varför inte?

Jag skrev ju nyligen om cancer och hormoner......idag har jag mensvärk så jag håller på att bli tokig av det också. Jag har, även under Tamoxifenbehandling, haft pms nån gång då och då, fast läkaren har sagt att jag är i klimakteriet enligt blodprover. Tydligen kan östogenproduktionen vara hög ändå och det är den väl igen nu då. Jag har ju ingen behandling med antihormoner nu heller så hormonerna spelar väl helt fritt. Vet inte vad detta gör med tumören. Får äta mycket fytoöstrogener så att de tar plats på receptorerna :-)

Ja, idag känner jag mig anti och off, gnällig och trött. Ska gå och lägga mig nu och hoppas vakna på en bättre sida i morgon. God natt på er. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar