onsdag 23 december 2015

Tisdagens bravader

I går mådde jag lite bättre, och det var tur det då det stog en hel del på "att göra listan". Vi var in till Västerås och handlade sista julklappen och mat. Det var inte bara vi på Hälla om jag säger så. Det var bara att ta ett djupt andetag och bestämma mig för att inte stressa upp mig. Det gick över förväntan :-)

Sen åkte vi hem och städade och lagade mat. Rullade och stekte köttbullar, gjorde rödbetssallad, glögg och Jocke bakade vörtbröd. Vi satt inte långa stunder under dan och jag slogs av hur bra det funkade för mig att vara igång så länge. Jag brukar få vila ofta. Brukar nätt och jämt klara av att diska  för att ryggen gör så ont. Så det var skönt att kroppen hängde med och var pigg i går :-) Vi avslutade kvällen med ett bubbelbad och jag kostade på mig en matsked whiskey med is ;-). Ja, sen var den dagen slut.

Idag ska vi fortsätta med maten och blir nog en långpromenad också. Blir uppesittarkväll med Bingolotto i kväll så klart, i sällskap av Helen, Petri och Eira. I morgon bär det av till Sandra och dom små liven ❤️

Berättade jag att lilla Amanda fått en fraktur på armen? Hon ramlade på isen när hon åkte skridskor med skolan. Gips i tre veckor :-(  Stackars liten. Hon har iallafall inte ont längre, det är ju skönt. Hon ska följa med oss till Örebro över nyår och på nyårsdagen ska vi vara på Gustavsvik hela dan. Inte helt enkelt att vara 7 år med gipsad arm på ett äventyrsbad.....ja vi får göra det bästa av det helt enkelt.

Nu ska jag hoppa i kläderna och ta en promenad i solen innan matlagning står på schemat. Ha en bra dag och må så gott. Önskar er alla en RIKTIGT GOD JUL!


2 kommentarer:

  1. God jul! Hoppas att du får en skön och trevlig jul där du får må bra.

    SvaraRadera
  2. Tack Sofie, önskar dig det samma!

    SvaraRadera