onsdag 9 december 2015

En ganska vanlig dag

Jobbat hemifrån, varit med Emelie till Angelica och ridit, som brukligt på onsdagar :-) Följde med Angelica på en visning också, en gård ett par mil här ifrån. Jättemysig och charmig, men mycket att göra. Får se om hon lyckas övertala sambon :-)

Ringde till onkologen idag och efterfrågade tid till magnetröntgen. Tiden till datortomografin fick jag för länge sen och magnetröntgen skulle tas ungefär samtidigt. Datortomografin röntgar bröstkorg och buk och magnetröntgen skelettet, så båda behöver göras. Sköterskan jag pratade med såg bara att remissen var skickad men inget mer. Det stog att röntgen skulle göras v 50 eller 51 på remissen men det undrar jag ju om det blir! Frustrerande, då jag är så jäkla nyfiken på resultatet och vill ju ha det så snart som möjligt. Ja ja, det är bara att vänta, finns inget annat att göra.

Det slog mig idag det här med att bada i klor, hur bra är det? Jag la mig i spabadet i kväll och då slog det mig, att huden absorberar ämnen i vattnet och klor kanske inte är det bästa? Jag vet att vissa hälsohem använder Brom istället för klor, ska ta och kolla upp det. När jag nu slutat med så mycket toxiska saker är det ju dumt att utsätta sig för klor om det finns alternativ.

Nu är det natti natti ❤️

Googlade på klor och hittade det här:


Klor (Cl)

MINERALER 24 juli, 2012
Funktion
Klor är en av de 16 grundläggande näringsämnen som man finner i människan. Det hjälper till att döda bakterier samt hålla cellerna rena. Klor har gynnsamma funktioner för nervsystemet och hjärnan.
Klor:
• reglerar blodets syra/basbalans.
• arbetar i förening med natrium och kalium. Dessa tillsammans med magnesium är viktiga elektrolyter som håller kroppen basisk och reglerar vattenbalansen.
• stödjer reningen i kroppen, särskilt leverfunktionen.
• hjälper till med matsmältningen genom att den stimulerar produktion av saltsyra. Klor motarbetar uppblåsthet, gasbildning och bidrar till god mag-tarmfunktion.särskilt leverfunktionen.
• hjälper till med matsmältningen genom att den stimulerar produktion av saltsyra. Klor motarbetar uppblåsthet, gasbildning och bidrar till god mag-tarmfunktion.

Ingen fara då tydligen, bara att fortsätta bada :-) 

NU är det god natt :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar