torsdag 10 december 2015

Kalas i dag

Var på jobbet som vanligt på torsdagar. Jag hade under gårkvällen varit till jobbet med pepparkakshjärtan som jag skrivit kollegornas namn på och satt fast på deras stolar. Dom hade funderat lite över vem som var skyldig när dom kom till jobbet men jag tror de flesta hade riktat misstankarna mot mig. Det var uppskattat och det var kul :-) 

Efter jobbet åkte jag och hämtade Emelie och vi åkte till Jockes bror och familj där Jocke mötte upp, för att fira kysinen Alice 7-årsdag. Vi blev bjudna på middag och det var riktigt, riktigt gott! Dem hade fixat tacos med kyckling, tofu och falaffel. Jag åt massor med grönsaker och falaffel och det var dom sagt supergott! Efter kaffet tackade vi för oss och skulle åka hem, men svängde förbi Andreas och Jenny (ett år senare!) Får se till det blir lite oftare ;-)

Landade i soffan först kl 22, supertrött. Ska göra lite gurkmejapasta och ta mig en vitamindrink, sen är det tack och godnatt! 

Vill bara säga att jag mår så bra och är så glad och tacksam för det! Det onda i ryggen har blivit så mycket bättre och jag har energi på ett helt annat sätt, även om jag fortfarande känner mig trött både i kropp och knopp. Jag orkar ändå hålla igång en hel dag utan att behöva gå och lägga mig och vila. Cellgifterna påverkar kroppen fortfarande, men det blir allt mindre! Tack och lov. Känner dock att stresströskeln är låg och jag blir lätt virrig när det blir mycket. Skallen hänger inte alltid med. Det är läskigt vad cellgifterna gör egentligen! De tar död på så många friska celler och gör så inga nya bildas, vilket bryter ner kropp och organ! Fortfarande känner jag tydligt av i musklerna att jag är jättesvag. Svårt att gå i trappor, de sista stegen går jag verkligen kämpa för att ta fortfarande, men även det blir bättre och bättre.

På återseende! ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar