måndag 21 december 2015

Känner mig skruttig

Har inte skrivit på några dar, har inte orkat. Har varit nere i en deppkurva några dagar och försöker ta mig upp. Det går trögt men det ska gå. Det är ju det här med att tänka positivt och att vara glad och lycklig, som är att rekommendera. Skulle önska att jag kunde bestämma det själv fullt ut, jäklar vad lycklig jag skulle vara då :-) . Nej det funkar ju inte riktigt så, men nu ska jag verkligen ansyränga mig att ändra mina tankar. Jag ska försöka se nåt positivt i alla som sker. Nåt positivt måste det ju finnas i att jag har ständig värk i muskler och leder? Ja, jag har förmånen att ha ett par ben och ett par armar att ha ont i. Jag hade ju kunnat varit utan.....och nåt positivt måste det ju finnas i att det är dyngsurt i isoleringen på vinden? Jo, för det betyder att jag har ett hus och tak över huvet. Få se nu, visst måste det finnas nåt positivt med att jag var tvungen stt dra ut en tand akut idag? Jo det gjorde ju att plånboken blev lättare att bära på, att jag får en tand mindre att borsta :-) Bara masss positivt hela tiden!

Nej nu ska jag sluta vara bitter och sarkastisk, men lite surt känns det allt. Den här tanden jag dragit ut, är en tand jag fick transplanterad för över 40 år sen och det är minst 10 år sen tandläkaren ville dra ut den för att roten höll på att vittra sönder. Jag sa ifrån då, men nu började den lossna och jag hade fått in bakterier i tandköttet. För att inte riskera att få ont i julhelgen bokade jag en tid idag. Och nu är drn borta och tur är nog det. Det var processer i käkbenet, sa tandläkaren och jag hoppas, hoppas att det är det som har gjort att kroppen mått så dåligt den senaste tiden. Hoppas, hoppas!

Det som är mindre kul är att jag nu har en glugg i tandraden och den syns! Jag får helt enkelt låta bli att skratta :-) . Att lägga ut 20-30 000kr på en ny tand är ju bara inte aktuellt, så knäpp och tät är jag inte. Nej, det får vara så här nu. Jag har tandlossning på i hela truten sa tandläkaren, så jag får först och främst försöka motverka att jag blir av med fler gaddar :-) :-) Ska börja använda kolloidalt silver att skölja med, så får vi se om det har nån effekt!

Nu ska jag slappa i soffan en stund, sen blir det knäck- och kolabakning! Simma lungt ❤️






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar