tisdag 1 december 2015

Samtal med Kerstin

Hade ett långt samtal med Kerstin på Skype den 25 november. Det var lika intressant och givande som förra gången. Jag får ett mycket positivt intryck av henne och verkar mycket, mycket kunnig. Hon är väldigt engagerad i allt som har med cancer och forskning att göra och hon söker hela tiden efter mer och nya svar. Hon har också kontakt med människor som är sjuka, och får så också kunskap. Hon är aktiv på Newsvoice där man bland annat kan följa hennes debatt med en läkare som förespråkar traditionell behandling. Jag har själv inte läst eller lyssnat på detta men ska göra det så snart jag kan. Det är svårt att återge allt Kerstin och jag pratade om men sammanfattat gick det ut på följande:

Det är viktigt att göra saker för sig själv, att ta rodret över sitt liv, att ha kontroll, eller att i alla fall uppleva sig att ha kontroll. När kroppen har fått cellgifter blir den svårt belastad och det blir mycket för kroppen att ta hand om. Kerstin tycker inte att det är något konstigt med att jag mår i kroppen som jag gör med tanke på att det var ganska nyligen jag fick cellgifter. Hon menar också att det inte är omöjligt att cancern i levern kommer sig av cellgifterna jag fick förra gången i kombination med att jag inte vetat hur jag skulle leva efter den sjukvändan. Hon säger att efter att man blivit av med cancern så finns det cancerceller kvar i kroppen, så kallade stamceller. Dom är jättesvåra att bli av med genom cellgifter, dom måste läkas ut. Finns de i kroppen behöver man ge dem förutsättningar för att läka och bli normala celler.

Det är A och O för kroppen att systemen fungerar så optimalt som möjligt. Allt som kommer in i kroppen ska ut och det ska gå snabbt för att slagg- och avfallsprodukter inte ska ligga kvar i kroppen och ställa till det. Det är därför viktigt att hålla mage och tarmar igång och det kan man göra med hjälp av matsmältningsenzymer. Kerstin rekommenderade digestiva enzymer, probiotika och pankreatinenzym. Dessa finns att köpa på internetsidan lifeexstention, europe. Cellgifter går hårt åt tarmarna och bakteriefloran och det är viktigt att se till att floran är så bra som möjligt.

Det är viktigt att äta antioxidanter, massor med antioxidanter. Hon berättade att hon haft en debatt med Martin Bergö på Newsvoice om detta och den finns att läsa där.

Syresättning av cellerna är bland det viktigaste för att kunna läka. Ät mycket Omega 3 från krillolja, var ett råd jag fick. Vidare att djupandas ofta, ofta, ofta. Hon gav rådet att försöka få en remiss eller gå på eget bevåg till Jordbro där det finns något som heter Oxytec. Det är Hyperbarmedicinsk behandling, vilket innebär att man får syresättning till cellerna. Kerstin rekommenderade detta starkt och menade att det är det viktigaste i den här resan.

Vidare rekommenderade hon att dricka bikarbonat i vatten två gånger om dagen, 3 tsk morgon och kvällför att neutralisera syran i kroppen. Detta har också med syressättning av cellerna att göra. Hon hänvisade till en forskare, Otto Warburg, som fick nobelpriset för upptäkten av den grundläggande orsaken till cancer, nämligen att cellerna får syrebrist vilket i sin tur skapar ett surt tillstånd i kroppen. Läs om detta på www.vitalazarah.se
Syresättning av cellerna sker också genom att tillföra kroppen mycket näring som den inte behöver processa så mycket. Därför är juice ett bra sätt. Egentillverkad grönsaks- och fruktjuice, där övervägande ingredienser bör vara grönsaker. Kerstin juicade tre gånger om dagen när hon var sjuk. Hon rekommenderar mig att göra det samma och jag ska ta mig i kragen och se till att göra det betydligt oftare i alla fall.

Man kan kontrollera sitt ph-värde genom att använda lackmuspapper. Det har jag gjort och när jag tar bikarbonat två gånger om dagen ligger mitt värde på ca 7,4 så det är utmärkt. När jag gjorde uppehåll ett par dagar sjönk värdet direkt, till att ligga på ca 7. Jag har läst någonstans att bikarbonat kan slita mycket på njurarna och att man därför ska göra uppehåll var tredje vecka. Andra säger att det inte alls är så, att det bara är att köra på. Jag har bara en njure och den är jag rädd om. Skulle vilja veta hur det faktiskt är. Glömde fråga Kerstin om detta tyvärr, men ska skicka ett mail och fråga.

Kerstin förespråkar stora mängder antioxidanter, vitaminer och mineraler. Hon rekommenderar amygdalin som finns i aprikoskärnor och som sägs direkt angripa cancerceller. Höga doser B-, C-, D och K2 vitamin, selen, zink och magnesium och kalcium. Q 10 och omega3, som sagt. Ekologisk kokosolja i stora mängder, ekologisk keso med linfrön i mixer. Magnesium finns i saltform och heter då Epsonsalt och det kan man ha i badet.

Kerstin tyckte att jag absolut kan äta fisk en gång i veckan, fisk som är viltfångad utanför den svenska kusten. Hon tyckte också att jag kan äta organiskt kött (vilket innebär att djuret har fötts upp på gräs) eller vilt en gång i veckan. Det är viktigt att järnvärdet ligger bra.

Kerstin menar också att tankarna påverkar cellerna betydligt mer än vi tidigare förstått. Hon säger att ingenting är statiskt och att allt som lever ska röra på sig. Det är viktigt med visualisering, att ta sig tid att fokusera på kroppen, att prata med kroppen och förmedla tacksamhet, tro och hopp. Det är viktigt att ta sig tid till att meditera, promenera och visualisera, dagligen. Kerstin säger att det krävs otroligt mycket arbete för att vända min cancersjukdom, men hon tror att det absolut kan göras.









2 kommentarer:




  1. min fru har drabbats av sköldkörtelcancer som bekräftades vara steg fyra, berättade för läkaren mig fanns lite hon kunde göra eftersom hon inte svarar på behandlingen, men min bror i lag kom till vår räddning genom att beställa denna hampa olja från Rick Simpson Foundation som han sade har hjälpt några patienten kampen mot cancer av olika typer så beslutade vi att ge det en chans, så långt min fru förbättras perfekt mycket bra och nu kan hon gå runt huset allt av sig själv. Jag kände dess behov jag låta andra som lider av denna akut sjukdom som när du har en bra hampa olja det kan verkligen ge en en sund andra chans att leva. om du råkar vara i behov av denna hampa olja kan du kontakta grunden som levereras min bror i lag med denna e-post: ricksimpsonfoundation@outlook.com eller ring +17138933185

    SvaraRadera


  2. Min fru har lider av sköldkörtelcancer som bekräftades vara etapp fyra, doktorn berättade att det fanns lite hon kunde göra eftersom hon inte svarade på behandlingen men min svåger kom till vår räddning genom att beställa denna hampolja från Dr Peter medicals som han sade har hjälpt vissa patienter att bekämpa cancer av olika slag så vi bestämde oss för att ge det en chans, hittills har min fru förbättrat sig väldigt bra och för närvarande kan hon gå runt huset själv. Jag kände det nödvändigt att jag låter andra som lider av denna akuta sjukdom att när du har en bra hampolja kan det verkligen ge dig en bra andra chans att leva. Om du råkar vara i behov av denna hampolja kan du kontakta stiftelsen som gav min svärson med detta email: drpetermedicals@outlook.com du kan också ringa eller skriva honom med +17372107440

    SvaraRadera