tisdag 18 augusti 2015

Vad tror jag på?

Nu när saker och ting ställs på sin spets och tankar och funderingar går på högvarv, är det ofrånkomligt för mig att tänka på vad som finns på andra sidan. Jag kommer fram till att jag inte alls har någon övertygelse, bara att jag inte tror att allt bara är slut sen.
När jag var liten och växte upp tillbringade jag mycket tid hos min moster i Alingsås. Hennes mans familj var flera av dem troende, kristna, och det påverkade mig en hel del. De pratade om gud och jesus och jag hade många frågor som jag också ställde. Under några år var jag övertygad om att det fanns en gud men det fanns också en hel del jag inte trodde på. När jag kom i tonåren började jag söka mycket. New Age blev nåt jag kunde förlika mig med och jag gick till medium, sceanser och anvönde själv tarotkort. Jag trodde på healing, reinkarnation och ja, en andevärd, en högre makt, men inte på någon gud. Med åren har allt det där blivit allt mer oviktigt och jag har inte tänkt på det så mycket. Förrän nu! Det skulle vara skönt att ha en övertygelse, en tro på nånting som gjorde att tankarna på döden kändes lite lättare. Men jag har ingen! Jag vet inte slls vad jag tror, vad jag vill tro. Och för en gångs skull går det inte att googla fram ett svar 😊
Jag tror som sagt inte att allt bara tar slut. Vad är då meningen med allting? Det måste väl ändå finnas en mening med det som händer? Även om det kan vara svårt att förstå meningen just nu!

Hopps, nu vaknade kärleken och vi ska gå. De här tankarna får återkomma senare :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar