onsdag 5 augusti 2015

Tankar

Tusen och åter tusen tankar snurrar i huvudet. Känslorna pendlar mellan sorg, förtvivlan, ilska och en stor tomhet. Jag tittar ner i källaren ibland, som en fin vän kallar det, men jag trivs inte att vars där så jag försöker hålla mig därifrån. Men det är inte helt lätt hela tiden, det ska jag erkänna. Jag väntar nu på fredagen, då jag ska träffa onkologen. Vill veta, vill ha svar på en massa frågor. Även om verkligheten och sanningen är svår och tung så vill jag veta. Jag vill veta vad jag har att förhålla mig till, vad som sannolikt väntar osv. Tror det är viktigt för mina anhöriga också, att få besked även om de är svåra.

Jag har ju googlat en del, på gott och ont. Det goda är att jag läst om att det finns kvinnor som levt hyfsat bra liv med spridd bröstcancer i många år, upp till 20 år till och med! Andra positiva upptäckter är att det pågår en stamcellsforskning som de tror inom 5-7 år tagit fram botemedel till denna skitsjukdom! Så det gäller att försöka hänga kvar tills dess då 😊

Det som var mindre trevlig läsning hoppar jag över här. Det som känns allra, allra värst just nu är vetskapen om vad mina nära och kära går igenom. Jag önskar så att dom skulle slippa vara med om det här.

Hopps, nu stog jag på källartrappan igen, vänder om och stänger dörren för den här gången. Kram till er alla fina underbara människor och tack för att ni finns ❤️

9 kommentarer:

  1. Hej försöker skriva här å hoppas det lyckas. Läser dina tankar och jag tänker att det finns en mening med allt fastän man inte förstår det just nu. Det är mitt sätt att ha orkat genom åren. Bra att du har läkartid snart så du kan få svar på dina frågor. Tänker på dig. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack fina Anna. Jag försöker också tänka så, att allt har en mening. Det är svårt att förstå den ibland bara! Kramar till dig min fina vän

    SvaraRadera
  3. Glöm aldrig att ta dagen som den kommer för i morgon är en annan dag.
    Styrka och kraft till dig och din familj Carina <3
    Kram/Pia

    SvaraRadera
  4. Korkade cattis testar att kommentera ...

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig och kommer följa din blogg. Kramar /cattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cattis. Du är inte ett dugg korkad, det gick ju hur bra som helst :-) ❤️

      Radera
  6. Tänker på dig och de dina och jag kommer att följa din blogg nu när jag äntligen hittat den och fått reda på hur man svarar// kram AnnaT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack AnnaT ❤️ Ja det är inte helt enkelt att lämna kommentarer på den här bloggen 😊

      Radera