lördag 29 augusti 2015

Akuten

Satt och sov i soffan ett par timmar och kände inget av vare sig kramp eller smärta. Vaknade vid 9-tiden och blrjar känna av det igen. Det blev bara värre och värre och släppte inte. Ringde avdelningen och pratade med en sköterska. Hade ont så jag grät och sköterskan konstaterade att hon och jag var födda samma år och månad!!! Intressant värre. Sen ställde hon frågor men avbröt mig när jag svarade på dem så jag fick upprepa allt flera gånger. Jag höll på att bli tokig rent ut sagt. Efter mycket om och men bestämde hon sig för att rådgöra med jourhavande läkare och sedan återkomma. Medan jag väntade blev smärtorna värre och jag fick svårt att andas. Jocke ringde ambulans och det visade sig att även avdelningen skickat en ambulans, men det kom bara en som tur var!

EKG ser bra ut så de tror inte att det är hjärtat. Förmodligen biverkningar av cellgifterna. Ligger nu på medicinakuten och väntar på läkaren.

5 kommentarer:

  1. Tänker på dig mamma. Hör av dig sen ❤️

    SvaraRadera
  2. Carina tänker på dig stor kram från Carmen

    SvaraRadera
  3. Stor kram <3 /Elisabet

    SvaraRadera