torsdag 27 augusti 2015

Ont i levern och biverkningar

Efter endast två cytodoser har jag rejäla hugg i levern. När jag hade bröstcancer hade jag lika hugg i den tumöten och då sa min läkare att det var bra, för det betyder att cellgifterna fungerar. Så jag hoppas att det är samma sak nu!!! Känner oxå redan av tröttheten i kroppen. Hoppas att jag inte behöver få hela listan av biverkningar bara: svamp i slemhinnor, svullnad och värk i händer och fötter, domningar i fingrar och tår, blåsor i munnen, beläggningar på tungan, smakbortfall, hudsprickor, illamående, diarre, naglar som skivar sig, fördämrad kvalitet på håret, låga värden, blåmärken mm..... Phu, det kan räcka med några av dessa tycker jag. Förra gången jag gick cellgifter sjönk mina vita blodkroppar så kraftigt att jag blev inlagd på onkologavdelningen och blev isolerad i flera dagar. Jag fick sen ta sprutor efter varje behandling för att undvika detta. Sprutorna hjälpte men gjorde att jag fick mycket smärta i kroppen. Risken är den samma nu tydligen, men jag hoppas att jag klarar mig.

Jocke släpade ut mig i skogen idag för att leta svamp. Helen följde oxå med. Tre eller fyra torra svampar blev resultatet :-) Men vi kom ut i skogen nån timme iallafall och det gjorde gott!
Åt sen pepparrotskorv och potatis till lunch och det var sååå gott 😊

12 kommentarer:

  1. Hmm jag kan iaf, förutom att ha parat ihop dig med jordens galning😇
    -plocka svamp åt dig!
    Sen hade/har jag som sagt en tanke till, men tar den sen 😘
    //Pamela

    SvaraRadera
  2. Den galningen verkar vara en riktig pärla :-) Tack min vän för den parningen 😊
    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antog att om den ena idioten funkade så kanske även den andra 😂😂👍
      Sätt henne i jobb!!

      Radera
  3. Hej läser och känner att du är en kämpe! tuff tid framför dig. Tänker på dig! skickar styrka Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jobbiga biverkningar förstår jag men bra att de verkar ha effekt.//Ullis

    SvaraRadera
  5. Ja ont ska med ont förgås!

    SvaraRadera
  6. Du är enastående som mitt i allt detta helvete ändå orkar se och vara i de goda stunderna
    Kram från Eva.L

    SvaraRadera
  7. Ja jag försöker verkligen men det är svårt. Kram ❤️

    SvaraRadera