onsdag 19 augusti 2015

Ö-vik och lite annat

Idag har vi varit inne i Örnsköldsviks centrum och shoppat lite. Letade med ljus och lykta efter nåt mysigt ställe att äta lunch på men utan framgång! Jo det fanns en båt i hamnen som hade servering men de hade bara två rätter att välja på och ingen var tilltalande. Så det fick bli en kebabtallrik, gick bra det med :-) Har handlat grejer så att jag kan pickla grönsaker, vilket jag aldrig gjort tidigare. Det ska bli spännande och gott hoppas jag.

Tankar om exstensiella frågor är hela tiden närvarand. Vad finns på andra sidan? Kommer jag att kunna följa dem jag älskar? Finns det en andevärld? Föds man igen? Jag har alltid trott på reinkarnation men nu vet jag inte längre. Jag har ju läst och hört berättelser från folk som kan berätta om tidigare liv och det låter så trovärdigt. Lika trovärdigt låter det om dem som berättar om andevärden, att de fått kontakt med avlidna anhöriga. Människor som varit på andra sidan men återvänt, som berättat om upplevelser..... Jag skulle vilja att det var så att jag får träffa mina kära som redan är på andra sidan och att jag kommer att kunna följa dem jag älskar som fortfarande lever. Jag hoppas att jag kan hjälpa dem när det blir tungt och svårt.....en vän som förlorat sin mamma skrev att han skulle önska att hon kunde besöka honom i drömnarna. Ja, det vore fint, det hoppas jag ❤️

Jag har kollat upp det här praktiska med försäkringar osv. Det är så typiskt..... Förra gången jag blev sjuk hade jag några månader innan tackat nej till en bröstcancerförsäkring som hade gett mig 300 000 kr när jag blev sjuk. Nu, för några månader sen flyttade vi våra pensionspengar och banklån till Nordea och tackade nej till grupplivsförsäkringar och försäkring som täcker min del av banklånen! Pengar är inte allt och förändrar inte min situation men det skulle vara bra gott att veta att mina efterlevande är ekonomiskt tryggade. Ja ha, nu är det som det är och det är ingen katastrof med det, inget jag tänker ödsla mer energi på än så här!

Njuter av ännu en fin och solig kväll med mannen i mitt liv❤️ Kram till er alla

2 kommentarer:

  1. Senast (för snart två år sedan) jag åt i Ö-vik var på Scandicrestaurangen vid norra utfarten. Det var i och för sig förbeställt för en grupp men som jag minns var det i alla fall gott. Om ni är kvar kanske det kan vara ett alternativ i morgon.
    Ha en fortsatt skön resa.
    Kram ♡ /Elisabet

    SvaraRadera
  2. Tack Elisabet. Nu har vi köpt hem hummer som ska intas ikväll :-) Vi får se om det blir scandic en annan dag. Tack för tipset 😊 kram

    SvaraRadera