lördag 15 augusti 2015

Härlig dag

Det har varit en skön dag på alla sätt. Värme, sol, glada barn, trevligt sällskap, mys och allt man kan tänka sig. Och så som en blixt från en klar himmel brister det för mig. Det kom helt oförberett, utan förvarning. Som tur var var barnen inte där just då, så de märkte inget. Det blev en eftermiddag med många svåra tankar, sv olika slag. Vem möter jag på sommarland, om inte min onkolog! Ja världen är inte större än så. 😊

På kvällen spelar vi golf, äter godis, grillar, busar och har det allmänt bra och mysigt. Då brister det igen. Frågor som inte har några svar, ångest som gör ont långt in i själen, rädsla, ilska, förtvivlan och en enorm sorg! Det känns så fruktansvärt overkligt. Det är som att leva i en mardröm, omöjlig att vakna ur. Det kan inte vara sant det som händer, det får inte vara sant! Tänk om dom ringer från sjukhuset nästa vecka och säger att leverproverna visade att det inte är cancer utan godartade förändringar. Och det dom sett i skelettet var brosk, eller nåt annat som inte är så förfärligt dödligt! Tänk om.....innerst inne vet jag att det inte är så. Hur fan på ren svenska är det meningen att jag/ vi ska klara av att hantera det här? Ska jag/ vi gå och vänta på att det ska pluppa upp mer skit, vänta på provsvar om behandlingar hjälper, provsvar på mer spridning, vänta på besked att behandlingarna inte hjälper längre. Ska vi leva så här nu? Bara vänta på än det ena än det andra? Nej det går ju inte i längden. "Fyll inte livet med dagar utan fyll dagarna med liv". Ja det måste jag/vi göra, ta till vara på det vi har här och nu, njuta av varann, samla kraft, våga hoppas och tro!

Ja jag vet, källardörren har stått öppen igen. Gick längre ner idag men känner att det är naturligt att göra det också. Det glädjer och stärker mig att barnen hade trevligt och roligt idag. Dom var så glada och lyckliga och helt omedvetna om de känslor som rasade i mig. Jag är tacksam och glad att vi gjorde den här trippen, det känns varmt och gott i hjärtat ❤️


9 kommentarer:

  1. Har sagt det tusen gånger men säger det igen. Jag älskar dig mamma. Du är starkast i världen, starkare än Pippi! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan du aldrig säga för ofta älskade dotter ❤️

      Radera
  2. Men fina du!
    Klart som fan att du får gå ner i källaren ibland, det är du så illa nödd och tvungen till!
    Jag vill bara så innerligt gärna att du vänder om och sakteliga går upp igen........
    Väl medveten om att det är så lätt att skriva, lätt att säga........
    -men så förbannat svårt att göra!
    Jag är inte naiv å dum i hela huvudet 😜
    Även om till och med jag drabbas av tvivel därom i bland 😂
    Jag vet bara inte hur jag skall få din inre "furie" att stilla sig och inte gå loss så jäkla hårt på dig........
    Ja, du lever i ett ingenmansland just nu, att förhålla sig till att man inte har något att förhålla sig till, hur gör man det?!?
    Ingen aning 😤
    Men jag, om du inte vill använda vodoojävladockan på mig, finns här! 😝
    Å jag har ett ess i rockärmen, att ta med dig till/på.........
    Ge mig en dag eller två, säg till om du är på, så skall jag ge dig det esset😘
    Faller det inte damen på läppen, nåja........
    -då står jag på tröskeln till källardörren och gör dig ständigt påmind om vilken sida av trappen som är din😘
    Kram fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag är på fina Pela. Tack för att du finns ❤️

      Radera
    2. Och naiv och dum i hela huvet är det sista du är 😂

      Radera
  3. ♡♡♡ /Elisabet

    SvaraRadera
  4. ♡♡♡♡♡♡
    Stor kram
    / Anette

    SvaraRadera