tisdag 4 augusti 2015

Nu är jag här igen, tyvärr

För fyra år sedan lämnade jag bloggen då syftet var över och jag hoppades att inte behöva återvända för att återuppta den. Men det blev tyvärr så i alla fall. Cancerhelvetet har återkommit och den här gången för att stanna. Jag har spridd bröstcancer, två förändringar i skelettet och en i levern. Dom säger att det är obotligt, man blir inte frisk från spridd bröstcancer. Jag kommer att få behandling som går ut på att försöka hålla tillbaks spridning och tillväxt men jag kommer inte att bli frisk igen. Det är ungefär så långt jag vet just nu. På fredag ska jag träffa onkologläkaren och då får jag väl veta mer om vad som kommer att hända. Skulle tro att det behövs tas en massa prover och tester för att kunna fastställa vilken typ av cellgifter jag ska få innan någon behandling kommer igång.

Det känns så fruktansvärt konstigt och så overkligt. Om allt har en mening, vad är då meningen med det här? Ska vi behöv gå igenom allt en gång till, men cellgiftsbehandlingar och allt jävla elände som hör till? Och den här gången vet vi dessutom att det handlar om att vinna tid, inte att bli frisk. Jag kommer naturligtvis att kämpa allt jag har. Jag har allt att kämpa för så länge det bara går. Den ska få sig en tuff match i alla fall, cancerhelvetet!

12 kommentarer:

  1. Jag ska stå vid din sida och kämpa med dig älskade mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att du kommer att göra det älskade dotter <3

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Du är min äldsta vän då vi möttes första ggr när vi båda var 5 år jag kan inte fatta din ilska och frustrationen som du känner men den måste var såååå stor, då min är stor, du vet att jag kommer finnas vid din sida fightandes den jävla cancern som kommer få ett helvete å den tuffaste motståndaren som den mött tills den ger upp och säger, jag ger mig!!! WO,

    Ps, detta är den första blogg jag kommer följa, har aldrig varit inne på nån blogg förut men jag hittade din, min underbara vän / Jenny

    SvaraRadera
  4. Vi är många som stöttar dig Carina! ❤️
    //Maria R

    SvaraRadera
  5. Tack Maria. Det värmer i själen ❤️

    SvaraRadera
  6. Jag tänker på dig, jag och många fler. ❤️ Stor kram till dig & familjen. Kram Carmen

    SvaraRadera
  7. Tänker på dig & din familj. Tack för att du väljer att dela detta med mig. Stor varm kram till dig ❤️ Carmen

    SvaraRadera