torsdag 13 augusti 2015

Röntgen idag

Så, nu är röntgen av lungor och bröstkorg samt magnetröntgen an bålen klar! Nu är alla undersökningar gjorda för den här gången. Nästa på tur att göra är att operera in en venport :-/ Ser jag inte fram mot då jag inte får sova. Har heller inga positiva erfarenheter av de där portarna. Hade en förut om ofta när sköterskorna skulle sticka i den träffade de en nerv så jag flög i taket för att det gjorde så ont. Slaggade igen gjorde den oxå. Men det ska väl vara det bästa ändå att få cellgifterna i sen. Nu blir det en lång väntan på provsvaren fördt. Har en liten strimma hopp om att det som är i levern inte är en metastas, även om onkologen utgår från det. Det KAN vara nåt annat så så länge jag inte vet säkert finns det hopp. Orolig för lungorna.....har ju ont i bröstryggen och tycker det är lite långsökt att det ska vara tumören i höften eller i ländryggen som orsakar det. Men det visar sig bäl det med.

Ha en skön kväll i solen ☀️

4 kommentarer:

  1. Stora varma styrkekramar Carina!..💖 😘 Vi måste ta och komma ut snart... Saknar Er! 💖

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny. Ja ni är så välkomna. Hör av er när det passar. Nu i helgen åker vi till Leksand och kommer hem senast söndag fm. Kram ❤️

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas med dig, Carina! Kram <3 /Elisabet

    SvaraRadera