onsdag 4 oktober 2017

Påtat i trädgården

Idag har jag varit ute några timmar. Fått lite gjort men tagit det lugnt och vilat mycket. Druckit chaga i solen och njutit av frisk luft. Underbart skönt. Jag har rensat ut det mesta ur växthuset. Har en gurka, några tomater och physalis som ska mogna klart, sen är det bara att skura ur. Eller om det får bli till våren, vi får se.
Skördade de rödbetor jag hade kvar. Inte många det var betor under. Lite grönkål hade klarat sig, och mangolden. Den höga växten på bilden är bladtemynta. Den trivs verkligen där. Den är mer än dubbelt så stor mot de andra jag har.
Fick ner örterna som stått i kruka i pallkragarna också. De ska stå där bara över vintern och vänta på att sättas ner i min örtagård i vår 😊. Ja det känns bra med dagens prestationer. Nu ska jag och maken fixa ordning så gott det hår i sovrummet, som är under renovering.

Ha en trevlig kväll ❤️

1 kommentar:

  1. Härligt! gör gröna drinkar så får du i dig allt grönt! / Annika 🐞

    SvaraRadera